torsdag, januari 18, 2007

Quick as a band-aid

Hans länk är borta. Hans msn är borta. Mobilen är tömd på hans sms, som jag har läst om och om igen. Quick as a band-aid, he said. Vi pratade en sista gång igår. Kanske var det bäst så, vi skadade ju varandra. Ändå känns det absurt att någon som dominerat mitt liv sedan i somras nu är som bortsuddad. Det finns knappt några bilder. Han har inte glömt en enda sak här. Mina vänner hann inte lära känna honom. Det enda som finns kvar är den där känslan som slår mig varje gång jag går in i stora läsesalen på KTB, varje gång jag går förbi thai-stället eller Espresso house på Vasagatan, varje gång jag åker förbi Balder och Liseberg, varje gång jag kliver in på café Tintin. Som hårdast tar det nog när jag kliver in på Centralstationen, vandrar förbi Swebus-kontoret eller står borta vid hållplatsen och väntar på någon vän som kommer för att hälsa på och ser hur buss 820 svänger in. En förnimmelse av något som känns som svunna tider. Något som kunde blivit så mycket mer än vad det fick lov att bli. Men någonstans måste man väl försöka släppa det förflutna hur svårt det än är. Så det här är mitt försök.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det suger. Jag, med min vördnadsfulla ålder, har självklart sprungit på min beskärda del av sådana nitar och det verkar varje gång som om att man kommer att dö av saknad.

Det bästa är att det går över!

Min kära mamma brukade alltid säga att om två år kommer du att se tillbaka på denna händelse och säga att det var det bästa som kunde hända dig... och varenda gång blir man lika irriterad och sur... och varenda gång, när det gått två år, inser man att hon haft rätt. DET är irriterande i sig ;-)

Hang in there, om två år kommer du att se tillbaka på det här och inse att jag hade rätt :-)

19/1/07 08:30  
Blogger Lilith said...

Jocke: Hahaha, det krävs inga två år för att jag ska inse det. Det vet jag redan nu. Det är trots allt två månader sedan jag överhuvudtaget såg honom sist, så tiden då man tror man ska dö av saknad är överstånden. Det känns mest sorgligt.

19/1/07 13:57  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se