tisdag, januari 16, 2007

Droppen

Jag borde vara glad, jag vet. Men jag är inte det och jag föraktar mig själv för det. Varför denna ångest? Varför nedstämd?

Att lämna in tentan innebar inte den lättnad jag trodde det skulle göra. Förra gången kände jag hur en tyngd lyftes från mina axlar. Den här gången - inget annat än ångest. Försökte skaka av mig det. Men det gick inte. Ångesten finns kvar och svärtar ner mitt sinne.

Vi gick ut och tog vår tentaöl/cider. Vilket var kalastrevligt. Alla var dock så sanslöst trötta att det blev lite drucket och en tidig kväll. Väldigt mycket trevligt prat dessförinnan. Kvällens bästa kommentar var:
"Jag blir alltid lika förvånad när jag inser att folk har sex."
Samtalet stannade upp och konfunderade blickar utbyttes innan vi listade ut vad som menades. Hade jättetrevligt, skrattade och pratade för fullt.

Tog vagnen hem. Trött. Ett blogginlägg och sedan sömn, var planen. Slog på datorn. "Operating system not found". Har ingen windows-skiva. Kan inte göra något åt saken. Det var droppen. Satt och bara stirrade på orden på skärmen. Sakta började tårarna rinna. Var tvungen att slå på det gamla aset för att avreagera mig lite här. Finns risk för ångestfyllda inlägg i natt. Utöver det här vill säga. Jag ber om ursäkt på förhand.

2 Comments:

Blogger Deja said...

va, har laptoppen krånglat igen??

16/1/07 17:05  
Blogger Lilith said...

Deja: Yes, den går inte ens att starta nu. Det står bara att den inte hittar operativsystemet. Gissa hur glad jag blev :D

16/1/07 17:56  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se