torsdag, januari 18, 2007

Smårädd

Vaknade imorse. Hostade till. Och skrek till av smärtan. Har tidigare haft ont i revbenen och har tänkt att det antagligen är träningsvärk efter all hosta. Det är en vecka sedan jag slutade hosta allvarligt. Imorse hade smärtan sjunkit och satt nedanför revbenen. Kom inte upp ur sängen för när jag spände musklerna kändes det som något i magen skulle explodera. Tog mig upp, men kan inte sitta eller stå upprätt. Kan inte andas ordentligt för det gör för ont.
Jag ringer läkarvården det sista jag gör. Jag undviker det in i det sista. Men jag ringde vårdcentralen nu för det gör så ont att jag blir rädd. Fick svaret att det är bara träningsvärk och att jag skulle avvakta till imorgon. Det finns en anledning till att jag inte ringer läkarvården. There's no point. Vem har hört talas om träningvärk som vandrar och eskalerar efter en dryg vecka? Oh, well, det är väl jag som är pjåskig antar jag.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gå till Doktorn.
Basta!

/Banana

18/1/07 16:07  
Blogger Lilith said...

Banana: Jamen det var ju det jag tänkte. Men de ville ju inte ge mig någon tid. Jag protesterade till och med, men nej det var inget farligt.

18/1/07 16:08  
Anonymous Anonym said...

Troligen låter du för frisk i telefonen. Mitt tips är att prata med svag röst (typ väsning) och överdriva symptomen ordentligt. Om smärtan inte har blivit bättre imorgon föreslår jag att du insisterar, det är i princip omöjligt att få träffa en läkare under helgen med mindre än att du har fått en hjärtattack.
Krya på dig!

18/1/07 17:52  
Blogger Lilith said...

Micke: Ja, har det inte förbättrats imorgon så får det bli dramatisk teatershow via telefon för det här funkar inte riktigt.
Tack så mycket.=)

18/1/07 19:57  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se