fredag, februari 22, 2008

Lampjakt

Min badrumslampa gick sönder i veckan. Så senaste tiden har jag gjort badrumsbestyr i beckmörker. Tänk vad mycket mer omständigt allting blir. Att raka benen i mörkret - inte att rekommendera. Lyckades avhålla mig från att skära mig, däremot är jag numera stubbrandig på benen eftersom man missar en rand här och en rand där. Väldigt hett! Så idag har jag varit på lampjakt. Först var jag inne på en liten Ica-butik. De hade lampor, dock inte den sorten jag behövde. Begav mig sedan till Hemköp i Nordstan för jag tänkte att där måste de ju ha. Icke! Efter att ha klivit ut från Hemköp insåg jag mitt misstag. Clas Ohlson har ju allt! Begav mig ner där och mycket riktigt kom jag ut med en lampa tio minuter senare. Så nu är mitt badrum upplyst igen och inte av min minificklampa. Tänk vad glad man kan bli för något så simpelt som ljus i badrummet.

Nu ska jag bege mig in till stan och se Tim Burtons nya film. Återkommer med utlåtande en annan gång. Ska för övrigt försöka frälsa Show-Anna med Corpse bride. Hon har bara sett Nightmare before christmas innan, men förhoppningsvis uppskattar hon Corpse bride lika mycket. Frågan är när man ska lyckas pressa in det i schemat. I kommande kurs som löper fram till sommaren går vi 8-17 majoriteten av dagarna i veckan, har 36 obligatoriska moment och då inte inräknat hemtentan som den avslutas med som ska grunda sig på de 3000 sidor vi ska hinna läsa innan dess också. Verkar dock vara en rolig kurs!

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger D-C said...

Åhå, därför du sett lite skabbig ut på sistone? ;)

Corpse bride är kreativ och fin, men innehållsmässigt är den lite tunn.

Kram.

22/2/08 20:17  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se