onsdag, januari 23, 2008

Frustrations by the dozen

Börjar bli frustrerad. Söker ju som bekant praktikplats i San Diego och nu börjar det bli lite bråttom. Måste ha fått tag på någon den 6 februari om universitetet ska vara villigt att samarbeta. Så jag har skickat iväg en 50-60 mail angående praktikplatser till alla möjliga och omöjliga ställen. Har fått ett svar, som kunde erbjuda mig 20 timmar i veckan, men kravet från universitetet är 40 timmar i veckan. Så ikväll har jag suttit och ringt och ringt och ringt. Oräkneliga samtal senare har jag fortfarande inte åstadkommit något. Hälften av ställena hade en telefonsvarare som sa att de hade service hours mellan den och den tiden, tidpunkter som medförde att de har öppet nu, men ingen svarade. De uppmanade en att lämna namn och nummer så skulle de återkomma. Eftersom jag sitter i Sverige kändes det inte särskilt troligt att de skulle ringa upp mig. Den andra hälften svarade, men hade antingen inga möjligheter att ta emot praktikanter eller kopplade mig vidare till extensions som inte fanns eller till personer vars telefonsvarare gick igång. Ska göra ett till försök imorgon kväll och fungerar inte det ska jag slänga iväg ett desperat mail till min farbror som har hjälp mig hitta kontaktuppgifter till mängder av ställen. Fungerar inte det får det kanske bli New York eller London trots allt. Vi får se vad som händer och sker. Får muntra upp mig med att jag faktiskt fick prata lite engelska och att jag snart ska bege mig mot salsan.

Etiketter:

Bloggtoppen.se