söndag, januari 27, 2008

Sprallig mormor

I torsdags var jag och tränade på gym för första gången på alldeles för länge. Friskis och svettis hade öppet hus med gratis träning hela den här veckan så jag tog tillfället i akt. Från början var tanken att jag skulle prova danspasset, men det var tyvärr fullbokat. Likaså box-passet. Det enda som återstod var step up, något jag är helt hopplös på. Så det fick bli att prova gymmet istället. Det var jättekul att träna igen och jag tog ut mig totalt med ett riktigt genomkörar-pass.

Inte mitt allra smartaste drag kanske ska tilläggas, då jag dagen efter skulle upp och jobba på lager. Tunga lyft, klättrande och springande var INTE behagligt när man hade sådan träningsvärk i ryggen att min mormor hade tett sig sprallig i förhållande.

Igår var det salsa på Falken igen. Alltid trevligt även om jag hade en lite off kväll. I afton blir det eventuellt salsa igen, ska höra om det är någon annan som ska ge sig ut. Veckan som kommer börjar alla salsakurser vilket ska bli väldigt roligt. Har saknat lektionerna. Den här terminen blir det tre kurser, den sista anmälde jag mig till alldeles nyss. Två stycken i linjestil och en som heter Ladystyling performance som jag inte har en aning om vad jag ska förvänta mig av. Min förhoppning är att jag ska kunna lära mig teknik och då främst spinnteknik.

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se