tisdag, januari 15, 2008

Stinkande fingrar

Eftersom jag knappt dansar salsa för närvarande (lektionerna börjar inte förrän vecka 5 och det finns inte särskilt många socialdanstillfällen igång än) så passar jag på att äta mat med vitlök i. Något jag inte riktigt kan unna mig när jag dansar 5-6 dagar i veckan. Chanserna att bli uppbjuden regelbundet sjunker ju om man stinker vitlöksfabrik.
Igår gjorde jag en stark wok med färsk vitlök i. Något jag aldrig listat ut är hur man blir av med stanken om fingrarna. Mina fingrar stinker fortfarande efter att ha skurit vitlöken. Inte en svag doft utan de stinker verkligen. Trots att jag tvättat dem upprepade gånger i diverse olika medel. Någon som har några tips??

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gnugga fingrarna mot metall, typ diskbänken. Det brukar ta bort det mesta av lukten.

15/1/08 22:10  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se