söndag, mars 25, 2007

Vårpromenad med fint sällskap

Har haft en riktigt underbar dag. Vaknade tidigt eftersom caféet utanför mitt fönster bestämde sig för att bygga uteservering 8.30 en söndagsmorgon. Käkade frukost i sällskap med några korridorare. Så kom Show-Anna online och tyckte att vi skulle träffas i solen. Så vi promenerade genom Haga och Linnéstan, lunchade på Condecco och satt i en park och tjötade. Promenerade omkring i kortärmat. Anna introducerade mig för lite lekar när vi satt i parken. Hon sa 3 kändisnamn och sedan fick jag välja vilken jag skulle äkta, vem jag skulle ha som älskare och vem jag skulle slå på käften. Orlando Bloom fick på käften. Våpiga karl.

När vi promenerade runt stötte vi på folk vi kände både här och där. Anna har ju bott här rätt länge så hon är van, men för mig var det verkligen kul att upptäcka att jag känner så pass mycket människor att jag kan stöta på ett helt gäng när jag går på stan. Stötte på en korridorare, Lisa i klassen, Mia som köper böcker av mig, Fedja och Tove min salsalärare. Fick mig att le för det känns mer som att Göteborg blir mer och mer hemma.=)

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan verkligen inte komma över att du faktiskt säger tjötade... Det är inget ord! ^^

26/3/07 11:21  
Blogger Lilith said...

Haha, kom hit så ska du få se, det är visst ett ord :D Typ som tapp eller bamba :D

26/3/07 14:17  
Blogger Micke said...

Självklart tjöta är ett ord! Jag har ännu inte stött på några dialektala ord här på östra sidan av Vättern, men varje gång jag pratar med en infödd är jag nära att brista ut i skratt pga hur de pratar :-)

26/3/07 19:55  
Anonymous Anonym said...

Det var en supermysig dag!!! :)

/Banana

26/3/07 20:13  
Blogger Lilith said...

Micke: Östra sidan Vättern alltså, vad sjutton gör du där?!^^ Förstår dig dock.

Banana: Det var det helt klart, fram för fler sådana!

26/3/07 22:00  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se