lördag, mars 17, 2007

I n t e populärt

Blev visst inget skrivet igår. Mycket att göra om dagarna. Men en liten sammanfattning av pubkvällen ska vi nog kunna åstadkomma.

Möttes som vanligt vid tre. Skulle varit fem som jobbade, men bara fyra dök upp. Handlade, riggade och käkade innan det drog igång. Det här var alltså första puben sedan jag och Patrik blev valda till årets styrelse. Jag var dessutom serveringsansvarig för första gången.

Det kom rätt mycket folk, antagligen till följd av livespelningen som sexmästeriets tidigare ordförande stod för tillsammans med sitt band Kapten Hurricane. Stämningen var på topp och allt gick som på räls.

Så kom vakten och kontrollerade tillstånd, kollade min legitimation, antecknade mitt namn och personnummer osv. Han avslutade det hela med att önska oss en fortsatt trevlig kväll. Tio minuter senare är kaoset ett faktum. Efter att han gått visar det sig att alla dörrar gått i lås. Larmmaskinen hade gått sönder. Försök tala om för ett gäng hyfsat påverkade människor att de inte kan gå hem, inte får gå ut och röka eller ta luft för vi är nämligen inlåsta. I n t e populärt kan jag meddela. Vi stod och försökte spana efter vakten, men han var spårlöst försvunnen. Till slut fick vi ringa SOS Alarm som kom och låste upp. Allt som allt var det låst ca 40 minuter.

Vakten som öppnade bad oss stänga tidigare för han skulle komma tillbaka kvart över två och låsa och larma på eftersom det inte fungerade som det skulle. Han kom dock för tidigt, mitt i städningen. Skulle återkomma efter tjugo minuter. En timme och fem minuter senare gav jag och Patrik upp, så han provade att larma på och sedan hoppade vi in i taxin hem. Delade taxi. Den kvinnliga chauffören fattade tycke för Patrik så hon lovade att ta väääl hand om honom när jag hoppat ur. Ytterst underhållande.^^

Ingen större katastrof egentligen. Men kanske inget man önskar första gången man är ansvarig. Löste sig dock fint så nu är vi peppade inför nästa pub.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag måste bara säga om dörrlåsningen: HAHAHAHAHAHAHAHA ^^

17/3/07 20:21  
Blogger Lilith said...

Visst var det skoj :D

17/3/07 20:29  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se