tisdag, mars 20, 2007

Medfödda biologiska program

Igår snöade det, idag är jag vårchic i klänning. Kom för övrigt på att idag är första gången sedan studenten som jag haft klänning. Men jag gillar den här.

Bråda dagar inför tentan nu. Pluggar så mycket som möjligt av min vakna tid. Idag hade vi tentagenomgång. Följt av några timmars begreppsdiskussion. Redovisning av pubkassan. Möte på Academic work. Insåg just att jag inte ätit sedan 1 idag. Kan förklara den kurrande magen. Har tänkt bli människa lördagkväll igen. Fram tills dess handlar allting om psykologi, begrepp, definitioner, fall osv.

Upptäckte för övrigt hur liten världen är idag. Eller i alla fall Göteborg. Min kära klasskamrat Ingrid kom fram till mig och talade om att jag dansat salsa med hennes vän Markus i fredags. Under salsafesten blev jag dessutom igenkänd av moderatorn på dansforum.net.

Den långhåriga slusken kommer till Göteborg i april med sitt band. Kanske blir så att man måste ta sig dit och kika. Såg ju aldrig något av hans band live.

Nej, åter till begreppen! Affekter är ett sätt att knyta an. Kategoriaffekter är ett antal medfödda biologiska program som har högt överlevnadsvärde...blablabla.
Bloggtoppen.se