lördag, mars 17, 2007

Beroendeframkallande dans

Igår var jag på salsafest efter att ha pluggat på handels med Frida och Anna hela dagen. Det var sanslöst roligt! Gick med Markus som går samma kurs som mig. Vi var sämst på hela stället, men det gjorde ingenting för vi hade vansinnigt kul ändå. Kvällen började med en dips & tricks-klass. Fick lära oss ett trick som vi aldrig trodde vi skulle klara när vi såg det. Men det gjorde vi! Fast vi hade knappast fått poäng för att vi var graciösa, men i alla fall för envishet.^^ Dansade i 3½ timme och var helt slut när jag kom hem.

Vaknade imorse och hade träningsvärk överallt. Har det fortfarande. Till och med i halsen. Ytterst mystisk känsla. Stötte på Cajsa i korridoren. Vi pratade en stund innan hon med glimten i ögat frågade vad jag gjorde igår. Salsafest. "Jaså, väldigt trevligt alltså?" sa hon och pekade på min axel. Har blåmärken över hela axeln efter att ha gjort tricket som ser ut precis som sugmärken. Jag har inte haft sugmärken sedan jag var sexton så det var lite roligt.^^

Anmälde mig till en kurs till idag, på Lazars dansskola, fast vet inte om jag ska gå den vid närmare eftertanke. Frågade om det var kubansk salsa eller linjestil eller rueda. "Mja, vi blandar lite av varje." Ska i alla fall gå på gratis-prova-på-lektion på studenternas hus i april. Får sällskap av Andrea, en kursare. Den här dansen är beroendeframkallande!
Bloggtoppen.se