torsdag, maj 29, 2008

"Du kastas ut i havet och sedan är det bara att lära sig simma"

Har äntligen blivit föreslagen en praktikplats! Förebyggande arbete med ungdomar på en skola i Hammarkullen där det även ingår deltagande i ett projekt som går ut på att utveckla hela stadsdelen en dag i veckan. Verkar sjukt spännande, men människan jag pratade med på telefon idag varnade för att det är många utmaningar och att man kastas rätt in i det på en gång till skillnad från traditionella praktikplatser där man ofta går bredvid handledaren första månaden. "Du kastas ut i havet och sedan är det bara att lära sig simma", var hans exakta ord. Oh well, jag gillar att simma så vi får väl se. Ska kontakta handledaren imorgon och bestämma möte för en träff.

I övrigt är det tokmycket i livet för närvarande - mycket jobb, tenta som jag fortfarande knappt skrivit på, skola, salsa, flyttpackning (packade 6 kartonger igår, väldigt duktigt!) och så vidare och så vidare. Detta med en inneboende på mina 18 kvm. Behöver jag säga att jag inte sover särskilt mycket för närvarande?^^

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se