onsdag, april 30, 2008

Kundtjänst

Kundtjänster kan göra mig helt vansinnig. Köpte ju nyligen en telefon. Den ska ha funktionen TrackID, ett musikigenkänningsprogram som jag velat ha länge. Problemet är att den funktionen inte fungerar. Ringer återförsäljaren som talar om att det är operatören som har hand om inställningar till det, precis som mms- och wapinställningar.

Kundtjänst: Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med Lars Valler. Vad kan jag hjälpa till med?

Jag: Hejsan

K: Hej.

J: Jag har nyligen köpt en SE W890 med den fantastiska funktionen TrackID. Den funktionen fungerar dock inte och enligt återförsäljaren så är det ni som har inställningar till sådant. Hur går jag tillväga för att få det att fungera?

K: TrackID ? var vänlig ge mig lite info vad du åsyftar.

J: Musikigenkänningstjänst.
Telefonen samplar en del av en låt som man spelar in och tar sedan ner information från internet om vad det är för låt samt artist osv

K: Jag ska ta en titt om jag hittar informationen.

J: På er info om SE W890i står det så här:
"Hör du något du gillar men inte känner igen? Ta snabbt reda på vem artisten är med TrackID."

Jag gillar människor som har koll på vad det är de säljer.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Jonathan said...

Skumt, den funktionen funkar skitbra för mig. Sen att resten av telefonen (W880i) är kass är ju en annan sak.

30/4/08 13:15  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se