lördag, april 26, 2008

Lilith aka paragrafryttaren

Igår kom vår lärare 2 timmar för sent till ett obligatoriskt moment. Jag tillsammans med ett flertal andra tycker inte att sådant är helt okej. Särskilt inte som läraren i fråga mer som regel än undantag kommer sent även om det annars bara handlar om 10-15 minuter och även tar längre raster än vad hon sagt till studenterna. När jag kom hem på eftermiddagen skrev jag ett mail till henne där jag förmedlade att jag inte tyckte att det var okej. Upptäckte nyss att jag fått svar och det var inte på något sätt ursäktande eller ödmjukt alls. "Det handlar inte om att "dimpa"in..utan att jag faktiskt inte hade det inskrivit i min kalender." Personligen tycker jag ju att det är hennes ansvar att ha det "inskrivit" i sin kalender då hon får betalt för att vara där, men men jag är väl bara en paragrafryttare till student helt enkelt.

Nej, nu ska jag hitta på något roligare. Ska bege mig mot Falken och ha spinnteknik-workshop i två timmar! Ikväll är det salsaparty också.

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, det var verkligen sjukt dåligt. Det västa var ju att det tog så lång tid för henne att komma till skolan efter att vi ringt. !! =/

26/4/08 15:48  
Blogger Lilith said...

Johanna: Ja, jag förstår inte att det kan ta så lång tid att ta sig från Kungsladugård. Det måste ju nästan ha hänt nåt, men då kunde hon ju sagt det och varit lite ödmjuk.

30/4/08 12:42  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se