måndag, maj 12, 2008

+ och - med inneboende

Jag har fått ut terminens sista tenta. Den ska inte vara klar förrän den femte juni, men jag har redan dåligt samvete eftersom jag knappt skrivit på den alls medan andra är snudd på klara.

Att ha en inneboende har sina fördelar och sina nackdelar. Fördelar fick jag uppleva idag när jag kom hem till en färdiglagad middag i form av panerad torskfilé, potatis och dillsås. Dock är det lite segt att bli väckt varenda morgon 5.45.

Nästa måndag får jag dock nöjet av att slamra runt i lägenheten medan hon försöker sova, för då ska jag upp klockan 5. Ska jobba och jag längtar redan. Det är väldigt fascinerande att faktiskt ha ett jobb som man genuint gillar och ser fram emot. Det slår lagerarbete med hästlängder.

Har för övrigt en trevlig helg planerad. Fredagen blir det först utflykt till havet med Sofie, Thai-Anna (och alla andra sugna, hör av dig om du vill med =) om det är fint väder. På kvällen blir det häng i biljardrummet med Sofie, Philip och Daniel. Lördagen inleds med två svettiga timmar av spinnteknik. Följt av inflyttningsfest hos Show-Anna innan jag återvänder till Falken för fler svettiga salsatimmar då det är avslutningsfest för terminen. Söndagen blir dock lugn tvättdag eftersom jag ska upp tidigt på måndagen.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hoppas att du får en trevlig helg Sarah ! =)
http://www.youtube.com/watch?v=PlVmuSzDNxE&feature=related

13/5/08 13:37  
Anonymous Anonym said...

Jag vet inte riktigt hur man tar bort dem, men vilken himla tur att du hade fel ;)

20/5/08 08:52  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se