tisdag, april 29, 2008

Ursäkta, ingår du i hyran?

Har precis varit iväg och kikat på en annan lägenhet. Samma koncept här; fem pers erbjuds lägenheten och den av oss som tackar ja och har längst kötid får den. Så sannolikheten att jag får den känns rätt minimal. Men i alla fall, begav mig dit för att kika på den. Ringer på dörren och funderar på allt man ska fråga om och allt man ska titta efter osv. När dörren öppnas är det av en kille så snygg att jag tappade målföret. Alla frågor var som bortblåsta och med dem alla andra ord. Återfick dock till slut fattningen, skakade hand och gick in och tog mig en titt. Fin! Fräsch, modern med kyl och frys (inget förbannat frysfack) och balkong med utsikt! I like a lot! När jag ringde mamma för att berätta efteråt nämnde jag givetvis killen. Hon var inte sen att fråga om han ingick i hyran. Tyvärr gjorde han ju inte det då han hade fått jobb i Norge.^^

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

ah shit bummer oxå att han inte gjorde det, det var inte förhandlingsbart eller?

29/4/08 18:39  
Blogger D-C said...

Jobb i Norge alltså?
hehe, ja det där verkar tyvärr vara ett vanligt fenomen!

29/4/08 20:29  
Blogger Lo said...

oh lala! dom växer inte på träd minsann! hoppas du får lägnheten, så när han kommer hem är det bara för honom att flytta in igen och du slipper flytta ut ;)

jag har föresten utmanat dig på min blogg :)
kramis

30/4/08 11:29  
Blogger Lilith said...

Anna: Nej, det verkade inte så.:P

David: Trevligt med ombyte och pengar så jag förstår de som åker dit och jobbar.

Lo: Haha, ja det hade jag ju inte tackat nej till förstås. Okej, ska gå in och kika.

30/4/08 12:13  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se