tisdag, december 04, 2007

Bachata bootcamp

Helgen var fantastisk på många sätt. Har hittat en ny förälskelse - bachata. Hade intalat mig själv att jag inte skulle gå på helgens bootcamp då jag egentligen inte har råd. Men på fredag kväll blev suget för stort så jag gick online och anmälde mig till workshopen för nybörjare. Gick dit på lördagen och hade så fantastiskt roligt och lärde mig så otroligt mycket att jag inte kunde motstå att anmäla mig till den avancerade workshopen dagen därpå. Instruktören, Jorge Elizondo, som flugits hit från USA var pedagogisk och genomtrevlig och timmarna flög förbi. 3 timmar på lördagen och 3 timmar på söndagen dansade vi för allt vad tygen höll. På kvällen hade jag 1 timmes salsalektion följt av 2 timmars socialdans. Vaknade i måndags morse med träningsvärk som hette duga och 600 kr fattigare. Men det gör inget, har redan köpt alla julklappar så jag får helt enkelt leva snålt resten av månaden. På socialdansen i söndags fick jag även prova att socialdansa bachata för första gången tillsammans med en av killarna från workshopen. Det var knepigt, men väldigt roligt!
Jorge Elizondo tillsammans med Edie The SalsaFreak

Etiketter: , ,

1 Comments:

Blogger Lo said...

vilken orgie-dans, hihi!

9/1/08 21:52  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se