måndag, november 26, 2007

Pepparkaksfiasko

Idag var jag och handlade. När jag gick förbi mejeridisken såg jag att de hade pepparkaksdeg och bestämde mig genast för att jag skulle baka pepparkakor ikväll. Detta kanske några av er som känner mig lite bättre tycker låter underligt. Eftersom jag inte äter pepparkakor. Och ja, jag har hört skämten om att det är därför jag inte är snäll.^^ Jag skulle inte baka dem för att äta dem, det får någon annan göra, utan för att det luktar så underbart juligt gott när man bakar pepparkakor. Skuttade hemåt med glatt humör och julstämning i kroppen. Bara för att inse att jag inte har några pepparkaksformar. Var på väg att köpa formar i lördags, men lät av någon anledning bli. Så nu har jag pepparkaksdeg jag inte kan baka. Fick dock ett tips från Johanna om att det finns billigt att införskaffa på Clas Olsson. Så dit ska jag bege mig!

Etiketter:

3 Comments:

Blogger L said...

du behöver inte formar för pepparkakor ju, du kan skära ut egna figurer!

26/11/07 22:07  
Anonymous Anonym said...

Precis som personen innan föreslår så kan du ju skära ut egna. Annars kan du ju använda saker du har, ett glas, kanske en vas, ett lock eller vad som helst. Man behöver inte ha formar för att göra pepparkakor. =D

26/11/07 22:55  
Blogger Lilith said...

Ni är så himla duktiga av er. Men jag vill inte göra för hand för då blir de fula. Och jag tycker inte om att göra fula saker.^^ Jag skrev julkort, fixade med julklappar och satte upp min adventsljustake för tidigt istället. Allt med julmusik på i bakgrunden.:D

27/11/07 12:17  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se