söndag, augusti 19, 2007

Udda, men gulligt

Har varit i Linköping och hälsat på sedan i onsdags. Det var kanontrevligt att träffa alla igen.
Karin och jag tog en nostalgifika på Steve's i onsdags. Satt kvar tills efter stängningsdags som back in the good old days. Har saknat våra långa fikastunder så jag tyckte det var jättemysigt.
Torsdagen tillbringade jag med mamma. Vi åkte till Norrköping och tittade i min favoritbokaffär, gick i affärer, lunchade osv. Tillbaka i Linköping åkte vi till Hjärta till hjärta, second hand-ställe som säljer böcker till löjligt låga priser. I slutändan hade jag köpt på mig fem nya böcker, men jag försvarar mig med att jag gav en till Karin.
Hann även träffa Karin en gång till, luncha med L, fika med Sofie och luncha med Deja. Gick även självmant över till Pongo och hälsade på en sväng. Kändes väldigt konstigt och han såg minst sagt chockad ut när jag ringde på. Kanske känns det mer naturligt med tiden?

Mamma har för närvarande fyra små kattungar. Fick hjälpa till att mata dem med köttfärs och när jag satt där med kladdiga fingrar, köttfärs över halva byxorna med en kattunge som faktiskt åt självmant så mindes jag hur mycket jag älskar att pyssla med djur. Saknar verkligen att ha katt. Men det får bli en senare fråga. Inga katter i korridoren.

Mamma var så söt när jag skulle åka hem. Jag hade lunchat med Deja innan så hon höll mig sällskap till bussen. Så när vi sitter och väntar får jag syn på mammas illgröna Nissan som svänger in på parkeringen. Inser att jag glömt något så jag går fram. För en gångs skull hade jag inte glömt något alls. Men för första gången någonsin hade min mamma separationsångest. Inte när jag gav mig iväg två månader själv för att backpacka. Inte när jag flyttade hemifrån. Men igår fick hon det minsann. Udda, men gulligt.

Etiketter:

Bloggtoppen.se