torsdag, juli 05, 2007

Kass dagsform

Efter en fantastisk dag, dansmässigt, i söndags så blev det idag raka motsatsen. Vet inte vad som var fel. Kunde inte följa, förstod inte vad killen menade, kunde inte snurra, började blöda om en tå och hade till och med problem att hitta takten! Det var nästintill skrämmande. Visst kan alla ha en dålig dag. Men taktkänsla trodde jag var the only thing I had going for me när det kom till dans. Tappar jag den går det ju inte alls.

Jaja, trägen vinner så imorgon ger vi oss på det igen. Jag och Gabriela beger oss till Henriksberg för lite salsa. Tror inte jag berättat så mycket om Gabriela. Gabriela är en fantastisk kvinna, snäll som få och diskret som en dragqueen hög på kokain. Hennes sätt att formulera sig är helt underbart. Bland annat har hon lagt sig till med en liten vana att ge killarna i salsasvängen smeknamn. Vi har Teletubbien (min favorit), Jesus och Bebisen för att bara nämna några. Idag pratade hon om en av killarna, en kille som verkar vara för snäll för sitt eget bästa som är olyckligt kär. För att beskriva honom väljer hon orden "han är som en liten kringla...med strössel på toppen och förtjänar bättre". När vi diskuterade hennes matchmaking-fasoner var hennes svar "Jag vill bara se alla omkring mig glada, lyckliga och påsatta". Det är svårt att hålla sig allvarlig många minuter i hennes sällskap.

Trots den kassa kvällen har jag haft en väldigt bra dag. Varför? För att jag var och anmälde mig på en Rescue Diver-kurs. Så onsdag till söndag nästa vecka är jag upptagen. Tre dagar teori och två dagar praktik. Skuttade gatan fram när jag var på väg hem från dykskolan. Längesedan nu ju! Efter den här kursen är nästa steg att bli professionell. Frestande...

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej. Har du möjligvis några kort från min födelsedag? Jag har nämligen inga och det är lite tråkigt. Kan du skicka dem i fall du har några? Puss Johanna

5/7/07 21:51  
Blogger D-C said...

Blödande tår och sönderslagna knän. det verkar vara livsfarligt att dansa salsa!

7/7/07 11:13  
Blogger Lo said...

hej på dig! kul att du är hemma igen! blev det nån salsa på semestern? kram kram

8/7/07 20:32  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se