fredag, juli 13, 2007

Mentalt stark?

Är så nervös inför morgondagen att jag inte fått i mig någon middag. Händerna skakar. Teorin gick bra i alla fall. 94% rätt. 75% krävdes för godkänt. Så det var ju helt okej. Men det svåra kommer imorgon. Frågan är om jag har vad som krävs fysiskt och mentalt för att klara det. Fysiskt lär det bli jäkligt tungt, men jag tror att jag kan klara det eftersom jag är så förbannat envis (slutproven tar de dock tid på). Det mentala däremot. Mindre säker på den biten. Frågan är om all fakta sitter så pass bra att jag dessutom kan applicera den på verkligheten. Så jag inte bara står handlingsförlamad. Fick reda på ett av scenarierna vi ska testas på imorgon. Testas totalt på fyra scenarier. En dykare skär sig nere vid botten, förlorar stora mängder blod och förlorar medvetandet. Klarar jag av att ta det lugnt, göra en kontrollerad uppstigning med honom till ytan samtidigt som jag lägger tryck på skadan? För att sedan vid ytan ge konstgjord andning samtidigt som jag behåller tryck på såret och bogserar honom till båten där jag sedan ska få upp honom och utföra första hjälpen? Känns som jag skulle behöva tre händer. Minst. Får se hur det går. Är allt lite skeptisk. Ska göra mitt bästa i vilket fall som helst! Återkommer med besked imorgon. Nu ska jag hoppa in i duschen och ångsta vidare. Imorgon ska jag upp, packa färdigt väskan (måste, måste, måste komma ihåg mask och snorkel + extralinser!), äta en ordentlig frukost, läsa igenom stycket om torrdräktsdykning och stycket om behandling med syrgas samt tecknen och symptomen på åkommorna som kräver denna behandling. Sov gott!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger D-C said...

Du är superduktig på allt, så jag förstår inte varför du är nevös. Men å andra sidan är du kanske sådär duktig på allt just för att du alltid är nervös...
Akta bara så att du inte blir ett totalt nervvrak, för det är det inte värt!
Kram.

14/7/07 11:53  
Blogger D-C said...

Nu glömde jag att kolla min stavning! Jag stavar fel jämt då jag skriver och måste kontrolläsa ca 2ggr. =(

14/7/07 11:54  
Anonymous Anonym said...

Nej du det där lät inte så lätt! Hoppas i alla fall på att det har gått bra, det tror jag absolut att det gjort! Kramar.

15/7/07 23:39  
Blogger Lilith said...

David: Inga stavfel vad jag kan se.=) Det gick ju som sagt inte riktigt som planerat, men jag är ändå nöjd över att jag faktiskt orkade bära en vuxen man flera gånger! Kram.

Joline: Tack för förtroendet, ska göra mitt bästa för att uppfylla det nästa gång! Kram.

16/7/07 11:58  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se