torsdag, juli 12, 2007

Lite jävlar anamma är det allt kvar i bruden!

Hade ångest halva natten igår och vaknade med samma blytyngd i magen imorse. Men på väg hem från Kungsportsläkarna (tog bara 15 minuter från det att jag klev in tills jag kom ut därifrån, vaccinerad, betald och klar - tummen upp!) blev jag så jäkla irriterad på mig själv för att jag funderade på att ge mig så lätt. Stormade hem, öppnade böckerna och läste, läste, läste och läste. Åkte iväg till kursen ikväll och fick en trevlig överraskning. Istället för alla över-erfarna dykare, som jag skulle försinkat, så blev det plötsligt bara jag och en snubbe som gjort 19 dyk som ska göra den. Lite jämnare erfarenhetsnivå. Skönt! Och när vi hade teorigenomgång kändes det som jag hade hyfsad koll. Skönt! Imorgon ska vi dit och göra teoriprovet samt prova ut dykutrustning. På lördag blir det dykning från morgon till kväll, men med största sannolikhet hinner vi klart med kursen då. Det är då det blir jobbigt. Det är då jag ska ge konstgjord andning samtidigt som jag tar av offret dykutrustning och bogserar honom i rätt riktning innan jag ska lyfta upp honom på en båt och utföra HLR på honom. Bland annat. Mycket möjligt att jag inte klarar kursen, men jag tänker försöka för allt vad jag är värd!
Imorgon blir det följaktligen upp och plugga, plugga, plugga!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger D-C said...

LYCKA TILL! Simma lugnt!

12/7/07 23:08  
Blogger Lo said...

det kommer du att fixa bruden! :) håller tummarna!

13/7/07 17:03  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se