söndag, mars 04, 2007

Rosa hus

Var på födelsedagsfest hos David i Kungälv häromdagen. Show-Anna skulle kliva på samma buss som jag fast 20 minuter senare på Backaplan. Innan jag klev på min buss ringde jag henne för att försäkra mig om att det var rätt håll och allt. Klev på och slog mig ner. Mer än 20 minuter senare åkte vi förbi hennes hållplats, men ingen Anna i sikte. Får ett sms: "Sitter på bussen nu, var är du?". Smärre panik - vilken jäkla buss sitter jag på?! Frågar damen bredvid vilken buss det är. Hon tittar konfunderat på mig innan hon svarar grön express. Rätt buss, men ändå inte.^^ Anna hade klivit på bussen som gick innan min. Damen erbjöd sig att förvarna mig när jag skulle av. Väl framme stod Ana och väntade med ett stort leende på läpparna.

Efter att ha snurrat runt halva Kungälv hittade vi slutligen Davids rosa hus. Han bjöd på fantastiskt goda pajer som han gjort själv, köptårta (eftersom det hemmagjorda originalet hade åkt i golvet) och kaffe som jag lyckades spilla ut både över mig själv och Davids kuddar. Vet inte vad som brändes mest - skammens rodnad på kinderna eller kaffet som rann över armen och låret. Det gäller att göra ett bra intryck första gången man blir hembjuden till någon.^^ Köpte en present till David. En pocketguide till Beijing eftersom han ska till Kina i sommar. Han öppnade paketet. Tittade på mig, på boken, tillbaka till mig och tackade innan han avslöjade att han precis fått en exakt likadan.

Trevliga människor, mycket prat, skratt, vin och musik. Väldigt trevlig kväll! David blev lite rund under fötterna, men var likväl en toppenvärd. Anna och jag var de sista som gick. Vi sprang högst ograciöst i våra klackar längs Kungälvs gator för att hinna med bussen.

När jag pallrat mig hem fastnade jag i allrummet med Cajsa, Herman och Hermans hemmagjorda vin. Trevligt med sällskap om nätterna när jag ändå går sömnlös nu igen.

Överflödet av vin och sömnbristen till trots var jag pigg och glad när Martin ringde och väckte mig klockan tio morgonen därpå.

För övrigt så har Anton beställt internet och fick till alla vår förtjusning hem inte en, inte två utan tre paketavier från internetleverantören i fredags. När han gick för att hämta ut dem igår fanns dock inte ett enda av paketen på det angivna uthämtningsstället. Internet känns som en ouppnåelig dröm at the moment.^^

4 Comments:

Blogger Deja said...

hahaha, du är för rolig. Men fan fixa internet nu, mitt msn har börjat funka ;) Jag vet inte hur du klarar av det, jag blev galen utan msn i 3 dagar lixom. Vi hörs. Ha det bra /kramar

4/3/07 16:20  
Blogger D-C said...

Men så himla trevligt med alla dessa komplimanger från både Anna och dig! Nu kan vi jämföra våra tre olika versioner av hur det gick till i det rosa huset, något som är gemensamt är tårtan som trillade i golvet! =)

4/3/07 18:39  
Blogger Crowntwig said...

Ok.. you'll probably have my head for this one... but it's my thing you know. ^^
Skulle hon sitta på samma buss som "dig"? :D

4/3/07 21:59  
Blogger Lilith said...

Deja: Du tror inte jag vill ha nät eller?:P Jag har varit utan det sedan 1 februari...det är evigheter sedan!

David: Då måste det ju finnas grund för dem om det är så många som delar ut dem.=)

Invictus: Det är ju det jag säger, du skulle ha en liten remote så att du kan skicka elektriska impulser till mig varje gång jag säger något sådant.^^ Lite Pavlov-inspirerat.

5/3/07 12:15  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se