tisdag, februari 20, 2007

Skvalp

Träningen igår gick åt *censur*. Blev yr, fick kämpa för att inte kräkas och diverse andra opraktiska saker hände. Skulle gå och träna idag med, men blir yr för minsta lilla. Så jag vågar inte ställa mig på löpbandet, skulle vara så typiskt mig att ramla och fara in i väggen med en duns. Man ska inte utmana ödet i onödan.^^

Dagen började lite halvdant. Snoozade imorse. Något jag gör ytterst sällan. Två gånger. Så jag blev tio minuter senare än vanligt. Men det är ju ingen fara. Nej, inte förrän man inser att man efter att ha stängt av vattnet i duschen fortfarande har vatten som täcker fötterna. Stopp i avloppet och hela badrummet under vatten. Hittade propplösarmedel. "Avlägsna överflödigt vatten och skölj ner medlet i avloppet." Tittar en stund på vattnet som skvalpar kring mina fötter. Går och sminkar mig och när jag återvänder har nästan allt sjunkit undan så det fixade sig.

I övrigt har dagen varit bra. Fick ett jobbpass imorgon. Rusade ut ur föreläsningssalen för att boka det. När jag satt mig ner och nöjt skrivit in det i kalendern slår det mig vad jag just skrev. "Jobb 06-10, Kortedala". Jag börjar 6 på morgonen. I Kortedala. Det är en bit bort. Så min dag börjar nog innan 5 imorgonbitti. Så njut av den tanken när ni ser att klockan är 5 och ni vänder er om för att sova ytterligare några timmar.^^

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gud vad skönt det var att sova till 11:45 idag =D
Undrar om jag slår noon gränsen imorgon? :P

Det låter jäkligt jobbigt det med träningen. Var bara rädd om dig och som du själv sa utmana inte ödet i den här situationen.

20/2/07 17:40  
Blogger Micke said...

Några timmar? Jag brukar alltid gå upp klockan sex (åtminstone när jag jobbar). Fast att gå upp klockan fem är iofs alldeles för tidigt...

20/2/07 18:48  
Anonymous Anonym said...

Aha, välkommen till min hood! Nästan i alla fall :-) Vinka när du åker förbi med vagnen!

21/2/07 08:23  
Blogger Lilith said...

Lak: 1. För att jag ändå aldrig kan somna om när jag snoozar så det är ändå meningslöst.
Jo, det var min tanke också, men jag fattar inte hur man får loss det. Det sitter bergfast! Trots att det inte sitter skruvar där det ska sitta skruvar. Försökte bända loss det, men det höll på att sluta med att jag bröt sönder det.^^

Philip: Lata människa :P
Nej, får ta det lugnt nu i början.

Micke: Usch, jag har vant mig av vid så tidigare mornar så 4.30 var alldeles för tidigt för mig.

Jocke: Hehe, såg ditt inlägg för sent.

22/2/07 08:04  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se