torsdag, februari 22, 2007

Fantastisk föreläsning

Jobbet gick bra, men det var tungt att gå upp 4.30. Resten av dagen förlöpte bra om man bortser från all tid man fick stå ute i snön och kylan och vänta på kollektivtrafiken. Den här staden fascinerar mig. Den tycks bli lika chockad varje gång det snöar. Eller i alla fall invånarna. Hade kollektivtrafiken i LA satts ur spel på grund av snöoväder hade det varit en sak. De har ingen större anledning att vara förberedda på det. Men det snöar i Sverige varje vinter och likväl blir det totalt trafikkaos så fort marken blir vit. Fascinating!

Träffade Lazaros på stationen så vi hade sällskap till institutionen och lunchade ihop. Han går sista terminen på socionomprogrammet ("känner" honom genom kårpuben) och vi satt och snackade med flera av hans kursare. De kom med tips och olika skrämmande berättelser om det som komma skall under utbildningens gång.^^

Hade en OTROLIGT bra föreläsning. Föreläsaren var jätteduktig. Hon kunde sitt ämne, hon kunde förmedla det på ett pedagogiskt sätt och hon fick med sig åhörarna som ingen annan föreläsare hittills fått. Föreläsningen var över innan man hann titta på klockan! Efteråt pratade alla i munnen på varandra och var alldeles exalterade. Underbart.

Salsa igår igen. Det blir bara roligare för varje gång. Gjorde illa knät igår så det svullnade upp, men det hade lugnat ner sig till imorse så nu känner jag bara av det när jag går i trappor eller traskar i djup snömodd.^^ Härligt var det i alla fall. Fick dansa en sväng efter lektionen med en som går avancerad-kursen. Satan vad det gick undan! Det är en sådan skillnad på att dansa med någon som verkligen kan föra. Vi tog oss igenom turer som jag aldrig provat helt tack vare att han kan föra. Eller som Fabi säger "Drive the girl, guys!".

Började dagen med en liten dejt med Anna då vi kollade igenom hennes observation. Sedan hade vi vårt första PPU-möte (Personlig professionell utveckling). Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Ska ge det ett möte till innan jag säger något mer tror jag. Följdes av föreläsning, galopp till årsmöte med Byrå6 (där jag på något sätt lyckades bli utnämnd till kassör, hm... Patrik blev ordförande), språngmarsch till information om utlandsstudier (jag är så sugen!) och sedan promenad till Ink n art för att scanna in id samt studentkort eftersom jag ska...
Bloggtoppen.se