torsdag, mars 01, 2007

Juridikdreggel

Det var flera som tycktes förvånade av föregående inlägg. Sedan jul har jag haft funderingar på om jag går rätt utbildning. Inte det att jag inte trivs eller är intresserad av denna, för jag stormtrivs och tycker det är jätteintressant. Jag har dock under många år haft funderingar på att läsa juridik (bland annat). Dock hade jag för kassa betyg på gymnasiet för att komma in på juristprogrammet. Under handledning kring min framtid på arbetsförmedlingen talade handledaren om att man inte längre kunde tenta upp betyg om man redan hade g. Så jag var helt enkelt tvungen att utgå ifrån det snitt jag hade när jag satt och valde mellan utbildningar.

Men så var det ju inte har jag nu fått lära mig. Vilket innebär att en mängd möjligheter uppenbarar sig. Nu börjar jag tänka som jag antagligen borde gjort när jag satt och bläddrade i katalogerna. Istället för "vilka program har jag möjlighet att komma in på" som första tanke, är det nu intresse som härskar. Socionom är intressant, men det är inte det enda som intresserar mig. Och yrkesvalet ska ju trots allt gälla några år framöver. Så tankarna härjar konstant.

Har bestämt mig att jag ska avklara den här terminen innan jag gör något annat. Men nu stod jag och kikade runt på studera.nu och hittade en "Internetbaserad juridisk introduktionskurs, 10.0 p". Enda moment man måste göra på plats är sluttentan. Jag formligen dregglar. Sista anmälningsdatum 15 mars. Ska gå hem och fundera på saken. Vore ju spännande att testa.

Ledig fredag, lördag, söndag, måndag. Finns gott om tid till att fundera.^^

3 Comments:

Blogger D-C said...

Om du kommer på mitt kalajs imorrn kan vi fundera ihop över ett glas vin! Banana skickade väl min hälsning? Du är mycket välkommen kl 18! :)

1/3/07 20:56  
Anonymous Anonym said...

Jag började läsa juridisk översiktkurs (jöken) 10p på distans för ett par veckor sedan, grymt intressant och inte alls så klurigt som det verkade! go for it...

2/3/07 14:26  
Blogger Lilith said...

David: Låter toppen! Jag kommer, har precis varit och införskaffat in liten present.=)

Anna: Härligt att få se den kommentaren när man precis har skickat iväg anmälan! Låter bra! Vilket universitet tar du kursen vid?

2/3/07 15:06  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se