måndag, februari 19, 2007

Sjukt intressant - intressant sjuk

Har suttit på KTB med Frida idag och läst Psykologi och kön som vi ska ha seminarium på snart. Sjukt intressant bok, jag är helt uppslukad.

Det är dock intressant hur sjuk den är. Dagens citat:
">Om Naturen är kvinnoförtryckande, så skyll inte på hennes söner.< (Hilary Rose 2000:116) Det vill säga, om män våldtar kvinnor kan de (männen) inte rå för det, utan det är >Naturens< fel." Detta är en kommentar fälld av David Barash i slutet på 70-talet. Aja, mycket har förändrats sedan dess kanske man tänker. Men icke; samma argument återfinns i en bok av Randy Thornhill och Craig Palmer: A natural history of rape: biological bases for sexual coercion. Publicerad 2000!

För övrigt är Aerosmith bokade och klara till Sweden Rock. A E R O S M I T H!

Nej, dags att återgå till boken och evolutionsteoretiska förklaringar till våldtäkt. Ikväll blir det gymmet för andra gången sedan jag kom hem efter jul. Ojoj.

4 Comments:

Blogger Micke said...

Verkar inte vara en bok i min smak. Jag delar i alla fall inte dess åsikter...

19/2/07 21:29  
Anonymous Anonym said...

Fan va jag saknar psykologi. Tyckte det var så himmla intressant.

Men men över till det viktiga. AEROSMITH JAAAAAAA =)

JAG ÄR SÅ LYCKLIG SÅ JAG INTE TÄNKER PÅ ATT JAG SKRIVER MED CAPS LOCK =)

19/2/07 22:07  
Blogger Lilith said...

Micke: Det är bara i ett kapitel de redogör för dessa absurda teorier. I övrigt är det en väldigt intressant bok. Blir mer läsning idag!

Philip: Psykologi är vansinnigt intressant, men rätt tungt när det är så mkt på så kort tid.

Hehe, ja jag tackar för beskedet :D

20/2/07 15:09  
Anonymous Anonym said...

Jo det är klart. Det är nog lite värre om man måste stressa igenom grejorna.

Jo då jag varsågodar =)

20/2/07 17:36  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se