fredag, februari 16, 2007

"What goes around, comes around"

Imorse var det bara till att pallra sig upp igen och gå på föreläsning. Intressant föreläsning dock. Många diskussioner som till och med jag deltog i. Sedan var det dags att städa puben. Släp och slit för att få allt till förrådet. Men efteråt blev det lunch med Johanna så det var det värt.

Och nu har jag precis varit och gett blod för första gången. Det var jättekul! Eller nja, inte till en början. Var kallsvettig och snurrig på vägen dit, i väntrummet, under mötet med sköterskan och när hon ringde och konsulterade läkare angående att jag varit sjuk för ett tag sedan. Det var mååååånga minuter. Men så gick vi ut och satte oss och hon plockade fram nålen och visade och förklarade. Klarade inte av att titta när hon stack mig, men sedan satt jag och tittade fascinerat på den. Tog till och med kort med mobilen på den och mms:ade ett par som är väl medvetna om min nålfobi. Är rätt stolt över att jag varken svimmade eller hyperventilerade! Kommer dock inte gå riktigt lika långt som Martin den stollen. Att bara komma på tanken att donera benmärg. Får gåshud bara jag tänker på det. Vilket i och för sig kan bero på Martins väldigt målande beskrivning när han ringde och berättade om sin "upplevelse".^^ Nu är jag i alla fall stolt ägare av en sådan "What goes around, comes around"-t-shirt.
Bloggtoppen.se