torsdag, januari 18, 2007

Stirra in i väggen

Igår kom Tan med ett erbjudande jag inte kunde neka. "Vill du komma hit och stirra in i väggen?" Spännande med en ny vägg som omväxling till min egen så jag tog mig dit. Satt och snackade om ditt och datt och lyssnade på musik tills han slängde ut mig den lille sjuklingen. Väldigt snyggt inredd lägenhet, vilket i och för sig inte spelar någon större roll eftersom de flyttar om ett par veckor. Men de ska nog lyckas med nästa också.

När jag kom hem undrade Emil om jag var ölsugen. Var lite halvt tveksam tills han viftade med en Staropramen framför näsan på mig. Tog mina vindruvor och joinade honom och de andra grabbarna på hans rum. Satt och diskuterade allt möjligt, men det väldigt frekvent återkommande ämnet var droger. När blev alla människor så himla drogliberala? Varje gång jag ger mig in i en diskussion kring droger, som inte äger rum på min väldigt politiskt korrekta institution, inser jag hur fruktansvärt oerfaren jag är. To be honest with you, I think I prefer to stay that way.

Snart kommer Anna hit och ska kika på film en sväng. Har köpt frukt och tänkte slänga ihop en liten fruktsallad. Blir nog trevligt.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förbli oerfaren, det är nog bäst så. Den enda drog som jag nyttjar är socker, men det kunde vara ganska jobbigt med avvänjningsperioden efter tentaveckorna.

18/1/07 21:44  
Anonymous Anonym said...

Det är jag som har inrett den! Tada!

19/1/07 01:04  
Blogger Lilith said...

Micke:
Jo, det känns nästan så. Har ju klarat mig hittills utan skiten så det går nog i fortsättningen med.

Tan:
Så du påstår att Frida inte har haft ett finger med i spelet??

19/1/07 01:39  
Anonymous Anonym said...

Ja, det var väl det jag just skrev? Jag bodde här långt för henne.

19/1/07 11:02  
Blogger Lilith said...

Tan: Där ser man, jag får väl erkänna att jag är imponerad!

19/1/07 13:58  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se