måndag, januari 15, 2007

Sista minuten-gardet

La mig och somnade som en död! Underbart skönt att äntligen få ge efter för sömnens makt. Två timmars sömn bidrog föga till välmåendet dock. Kan inte påstå att jag mådde bättre när klockan ringde. Känns som jag blivit överkörd av en lastbil. Men jag ska inte klaga. För tentan är över och tentaångesten förbi (i alla fall tills fasan över resultatet infinner sig om cirka tre veckor).

Igår blev det en sista studydate hos Anna på Hisingen. Jag och Patrik begav oss dit mitt i stormen. Kämpigt att ta sig fram, men vi lyckades. Vi skrev och vi läste timme ut och timme in. Trots det tycktes vi aldrig bli färdiga. Vid nio-tiden lämnade vi Anna och tog vagnen in mot stan. Klev av i brunnsparken och åt falafel till middag. Hälsofreaket Patrik utan sås varpå jag beställde min "Med sås, sådeså!" och kaxade upp mig. En liten förvarning betona inte MED sås, för jag fick pommes frites-soppa i princip. Falafeln var dock god!

Satt uppe hela natten och skrev. Man kan ju inte påstå att tankarna blev klarare och mer välformulerade klockan sju på morgonen. Sista minuten-gardet höll varann sällskap på msn.

När jag så äntligen började bli klar ett par tre timmar innan deadline började jag fundera på vart jag skulle skriva ut. Och kommer på att jag ju fick en skrivare av mamma och Pongo i höstas som jag inte installerat eftersom jag bara haft lånedator. Rotar fram den och släpar in i rummet. Tittar nollställt på den. En skrivare. En patron. Inga kablar. Vet att det finns kablar någonstans men var så trött att jag gav upp och promenerade till KTB istället. Där stötte man på halva klassen. Den andra halvan mötte man vid tentabrevlådan.

Nu är mitt liv mitt igen! Ledig tills på fredag. Underbart!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är fullt normalt att hela klassen samtidigt befinner sig på jakt efter en fungerande skrivare timman innan deadline. Been there, done that (too many times). Njut nu ordentligt av din ledighet, och glöm inte att se fram emot nästa tenta!

15/1/07 18:25  
Blogger Lilith said...

Micke: Jag tänker göra mitt bästa för att hela tiden ha nästa tenta i minnet så jag håller mig i fas med läsningen. Återstår att se hur det går. Nu ska jag iväg och ta en tentaöl med mina andra lika utmattade kursare! Ha en toppenkväll!

15/1/07 18:36  
Blogger Deja said...

Grattis! Skönt med ledighet, min närsta kurs börjar den 22e så jag har massa ledigt framför mig. vi tog en tentapizza i stället för öl dock :)

15/1/07 23:57  
Blogger Lilith said...

Deja: Riktigt skönt för dig!=) Men jag klagar inte, ledig till på fredag när vi har introduktion på två timmar och sedan är det helg :D Du borde pallra dig hit någon gång igen. Vi har ju inte ens hunnit skaffa något marsvin så det behöver du inte oroa dig för.;)
Hehe, ärligt talat så drack jag faktiskt cider istället för öl igår.^^

16/1/07 13:37  
Blogger Deja said...

Ja jag funderade faktiskt på att komma och hälsa på, jag har ju en julklapp till dig också...vi får höras på msn..:D

16/1/07 17:04  
Blogger Lilith said...

Deja: Det låter topp!

16/1/07 17:49  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se