söndag, januari 21, 2007

"Jag har inga ballar"

Festen igår var kanon! Stannade i korridoren och festade med folket här. Blev riktigt fullt efter ett tag. Drack Emils bål som smakade koncentrerad fun light och var full med piggelin-glasspinnar. Eller glassapinnar som malmöiten sa. Pratade med massor nya människor. Blev en tidig kväll för mig dock. Gick och la mig vid ett-tiden när de andra drog vidare. Buksmärtor är inte att leka med.

Idag har jag tagit det lugnt. Upptäckt att hårddisken i min laptop är stendöd. Ska möta mamma i Jönköping på fredag och ge henne min dator. Sedan blev det pannkaksfest. Herman fick för sig att han skulle göra pannkakor. Blev 30-40 stycken och vi var sex personer som åt. Blev rätt många över. Banan, choklad, sylt och milda visp fanns som tillbehör. Stadig måltid kan man säga.
Roligast var konversationen mellan korridorens skåning och stockholmare angående en kjol som stockholmaren köpt:
Skåning: Den var för tight över ballarna.
Stockholmare, förolämpat: Ballarna? Jag har inga ballar. Varpå skåningen tittar konfunderat på henne.
Skåning: Ah, inte samma betydelse. Hemma i Skåne kallar vi det här för ballar, säger han och slår sig själv på häcken.
Stockholmare: Hemma syftar vi på det som sitter i fram, svarar hon och pekar demonstrativt.
Vi andra satt bredvid och skrattade något kopiöst.

Sedan blev det Donnie Darko till kaffet. Nu har vi beställt pizza och ska se en till film. Korridorslivet är inte helt fel ändå. Fruktansvärt onyttig dag, jag vet. Men såna dagar kan vara rätt trevliga ibland!^^

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ahhh... flashback!! Hade exakt samma begreppsdiskussion med en malmöit när jag pluggade för alldeles för många år sen :-)

22/1/07 08:20  
Blogger Lilith said...

Jocke: Jag tror de flesta har sådana diskussioner någon gång i sitt liv när man springer på en malmöit.^^ Någon gång måste du nästan avslöja hur gammal du är efter alla dina hintar som får det att låta som du är groteskt gammal.:P

22/1/07 09:02  
Blogger Lilith said...

Lak: Han är knappast en stalker ^^

22/1/07 09:33  
Blogger Lilith said...

Lak: Du har aldrig hört talas om stämplingsteorin? Baserat på den så stämplas man av omgivningen och tror till slut själv på det de påstår. Det blir en självuppfyllande profetia. Det hade ju varit rätt jobbigt för mig om du stämplade Jocke till en stalker och han faktiskt blev det. Nej, du har nog inte hört talas om den. Skönast så.:D

22/1/07 17:05  
Blogger Lilith said...

Hey, that's exactly what my shrink used to tell me :P

22/1/07 22:21  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se