måndag, januari 22, 2007

The broccoli side of life

Ah! Fick just jordens åldersnoja. Loggade in på swedenrock-boarden. När man skriver inlägg så står stad och ålder under nicket. Det står 22! I och för sig står det 22 i år. Men det är ju snart. Tyckte det var nyss jag satt på dykskolan på Koh Tao och firade 21 år med en banankaka och blev bjuden på sambooka-shots resten av natten. Livet har förändrats drastiskt. Jag har numera färsk broccoli i min kyl. Gjorde wok på färska grönsaker häromdagen och det var toppengott. Ibland saknar jag banankaka och Beer Chang. Fast broccoli är inte helt fel det heller. I'm kind of liking the broccoli side of life.

14 Comments:

Blogger L said...

om jag åker till dig när pengarna kommer, kan jag få lite färsk broccoli då?

22/1/07 23:16  
Blogger Lilith said...

Jag har en bukett kvar ^^ Frågan är om den är fräsch tills dess. Annars får vi kolla om Willys hemma har fler trevliga erbjudanden. Sugen på en Göteborgstripp alltså?=)

22/1/07 23:20  
Blogger L said...

Ja det är jag! vill komma bort och framförallt träffa dig!

22/1/07 23:46  
Blogger Lilith said...

Du är så välkommen så!

22/1/07 23:50  
Anonymous Anonym said...

Sweet baby jesus on a stick!!! Åldersnoja vid 21? Var är världen på väg? Känner mig helt plötsligt abnormt gammal... kanske dags att börja kika på rullator!!! :-)

23/1/07 09:49  
Anonymous Anonym said...

Yeah i understood all of that....good title!!! would read all your entries but the swedish is proving too much!!! Hope your well respect to you for keeping up somethinng like this in such detail i just wouldnt have the patience....well or the time now!! lets face it with a newborn your time is taken up with dirty nappies and feeding times!! Ha! hes gorgeous though. hope your well lots of love and a big hug Caroline xxxx

23/1/07 12:53  
Blogger Lilith said...

Jocke: Haha, hur "abnormt" gammal är du egentligen?? Om det inte framgått av den här bloggen är jag äckligt nyfiken.^^

Caroline: Haha, yeah, you were the one who ate broccoli and Faye hated them, right? Thought about you today, we had a lecture on newborn babies and how to interact with them etc. Really interesting! But I'll keep spending my time on the blog, babies seem like a big step away from this :D I hope you all are just splendid. Me and Deja were talking about the possibility of visiting you this spring if we can find the time and money. Haven't seen you in ages! Take care!

23/1/07 18:01  
Anonymous Anonym said...

Well.. min abnorma ålder uppgår till 33... vilken innebär att jag har ett antal år kvar till pension.. men när du börjar snacka åldersnoja vid 21 så känns det som om att det är imorgon ;-) Jag vill också plugga igen!!!!!! Måste nog sätta mig och lyssna på Baz Luhrmans Sunscreen för att få tillbaka perspektivet på livet igen...

24/1/07 11:01  
Blogger D-C said...

Gröna grönsaker lär visst vara väldigt nyttiga. Äter du mer broccoli behöver du inte ha åldersnojja, för då lever du längre!

24/1/07 12:09  
Blogger Lilith said...

Jocke: Men 33 är ju ingen ålder! Varför pluggar du inte igen då? Du kan väl läsa kurser om du är sugen? Jag kommer att tänka på det ibland, hur jag mycket jag kommer att sakna att plugga när jag är klar. Allt gnäll till trots så tycker jag verkligen om att plugga.

David: Haha, bästa svaret! Ska laga någonting med broccoli i imorgon bara därför!

24/1/07 20:42  
Anonymous Anonym said...

Well.. jag pluggar med jämna mellanrum, distanskurser jag tycker är kul... men jag saknar mitt oansvariga studentliv, engagerad i det mesta utom just studierna... festa hejdlöst när man vill, bara man orkar asa sig upp till föreläsningen eftermiddagen efter...

MEN, nu har man vant sig vid att ha en schysst lön varje månad istället för det futtiga studiebidraget. Jag har precis lyckats bli av med mitt studielån och är inte sugen på ett nytt och jag är inte säker på att jag klarar av hus och bil på CSNs bekostnad :-) Jag är fast i svensson-träsket helt enkelt!

Det jag saknar är nog mest de glada dagarna av min svunna ungdom :-D

25/1/07 09:44  
Blogger Lilith said...

Haha, okej, det var DEN delen du saknade ^^ Hur pass krävande är distanskurser? Beror antagligen i och för sig på ämnet, men är det mycket korrespondens, internetkontakter osv? Har ingen koll på hur det funkar, men tanken har slagit mig.

Nej, svensson-livet kan nog vara svårt att finansiera med csn-bidrag.^^

25/1/07 19:38  
Anonymous Anonym said...

Distanskurser (så som jag har läst dem) är inte särskilt krävande. De jag har läst är på 5 poäng och kvartsfart. En gång fick vi hybris och läste en 10poängare, det blev halvfart samtidigt som man heltidsjobbar... det funkade!

I höstas fick jag überhybris och signade upp mig på 3 st kvartsfartsfempoängare. Tyvärr slutade det med att jag inte genomförde nån av dem, fast det berodde lite på att jag bytte jobb samtidigt osv... men mest pga att jag helt tappade sugen... men det funkar ju när man inte är beroende av poängen ;-)

Hur lång tid har du kvar på ditt studerande?

26/1/07 08:15  
Blogger Lilith said...

Det låter lovande. Då kan jag tillgodose mitt språkberoende när jag börjat jobba.
Jag har 3 år kvar på utbildningen.

26/1/07 10:29  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se