lördag, maj 27, 2006

Slösmaja

Trist dag på jobbet idag. Extra mycket gula pelargonblad tror jag. Så ringde mamma när jag nästan var klar och sa att det var halva priset på böcker på Hjärta till hjärta. Tänkte muntra upp mig så jag åkte dit för att köpa nån bok. "Nån bok" slutade med 7 böcker till det facila priset av 25 kr. Helt acceptabelt. Hittade även en Richard Marx skiva för tio kronor som, tro det eller ej, inte hade några hack i sig.

Efter lunchen lurade jag med mamma till stan för att hon skulle lyckas kläcka ur sig något hon önskar sig i morsdags present. Annars brukar det alltid komma små "oh, en sån där skulle man ha" eller "titta så fin, den skulle passa perfekt i hyllan bredvid...". Idag kom inget sånt, inte en enda liten kommentar. Till slut frågade jag helt enkelt och hon ville antingen att jag skulle städa mitt skrivbord eller att vi skulle äta ute någon dag. Så jag ska bjuda henne på middag :D När jag var på stan lyckades jag även köpa en liten fyndig grej. En jättemjuk svart kajal med svart skugga i andra änden som man kan sota med. Så nu ska här sotas! Denna kostade dock lite mer än dagens övriga inköp. 165 kr! Usch, men vill man sota så vill man!

2 Comments:

Blogger Lilith said...

hahahaha! kan du inte åka med nån annan då? skulle inte hon anna dit? till exempel...

28/5/06 20:29  
Blogger Lilith said...

Haha okej, men du kanske kan hitta nån att samåka dit med? Så blir det billigare...och sen så har du iaf tryggheten av att Oscar finns där nånstans ifall nåt skulle skita sig.

29/5/06 00:11  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se