söndag, maj 21, 2006

Skyfall, herrkläder och jord

Har tänkt blogga om mängder utav saker de senaste dagarna, men av nån anledning har det inte blivit av. Men nu tänker jag faktiskt blogga om mitt jobb. Jag tycker egentligen om jobbet. Man får röra på sig. Man tjänar pengar. Man ser en del snygga killar. Man får vara ute i solen.

Men vad händer när det inte är sol. Det fick jag erfara idag. När jag stod och vattnade öppnade sig helt plötsligt himlen och ett skyfall dränkte i princip hela mig. Hur fånigt känns det inte att stå med en vattenslang och vattna när det spöregnar? Men jag var så illa tvungen då blommorna under hyllorna inte blir blöta. När man är klar är man dyngsur från topp till tå och har blöt, kall jord överallt.

Nederbörden minskar och man börjar det roliga arbetet med att plocka gula blad från pelargonerna (mer om dem vid ett senare tillfälle). Förbi går ett par riktigt snygga killar som ler mot mig. Jag ler självklart tillbaka och känner mig lite gladare. Ända tills jag insåg att de inte alls log utan snarare flinade. Där står man i sina arbetskläder. Tre nummer för stora i herrmodell. Behöver jag säga att de inte sitter särskilt snyggt? Man drunknar snarare i dem. Byxorna är uppkavlade då de är mer än 2 dm för långa. Håret hänger i stripor och mascaran har runnit. Senare när jag går förbi ett fönster ser jag även att jag har jord över halva ena kinden.
Bloggtoppen.se