fredag, maj 05, 2006

Psykbryt

Gårdagen som började så härligt slutade inte riktigt lika bra. På eftermiddagen satt jag och läste på baksidan i godan ro. Senaste Vagabondtidningen hade kommit och förde med sig drömmar om Sicilien, Shanghai och till och med Palma på Mallorca. Drar med tungan över framtänderna och känner hur jag får nåt på tungan. Biter prövande på det men blir lite konfunderad när det är stenhårt. Tar ut det och inser att det är lagningen på min framtand. IGEN! Jag lyckades ramla på ansiktet en gång för 12 år sedan och landa på ena framtanden som jag mitt av. Följaktligen är halva tanden av plast. Och ungefär vartannat år går den sönder igen. Senast var dock förra året så nu går den sönder tätare och tätare. Så nu ser jag återigen ut som en hillbilly med trasig framtand =( Extra kul eftersom jag numera måste betala för att få en lagning som går sönder inom ett år. Men den här gången ska jag inte låta folktandvården göra det. Ska få ut det på försäkringen och gå till min kära tandläkare vars namn jag inte kan uttala. Men för det behöver jag journalkopior från folktandvården för de senaste tolv åren. Och det var ju lättare sagt än gjort. Har ringt och bråkat mängder av gånger idag. Till slut gav de med sig och ska skicka det på måndag.

Men det var inte bara det som gjorde gårdagen lite jobbig. På kvällen fick väl min kära dator psykbryt. Satt och läste i Vagabond framför datorn när musiken plötsligt tystnar. Tittar förvånat upp på skärmen bara för att se hur Winamp stängs ner. Eh, va? Tänker jag tyst för mig själv.
Därefter stängs Azureus ner, följt av MSN. Sedan hoppar Azureus igång igen följt av att utforskaren öppnas och en massa dokument öppnas. Hela tiden sitter jag bara och stirrar på skärmen och undrar vad sjutton som händer.
Trycker fram aktivitetshanteraren. Inga aktiviteter igång. Trots att mängder av fönster öppnas och stängs framför mig. Hm... Trycker starta om. Den fastnar på Windows avslutar. Försöker trycka av på knappen. Ingen reaktion. Drar ur sladden och startar den på nytt. "Ingen användarprofil kan hittas, loggar in som gäst".
Kommer in och alla grejer är borta. Får smärre panik då jag har fyllt en 60 GB hårddisk med massor grejer som jag vill ha kvar men självklart aldrig gjort nån backup i form av skivor.
Startar om igen. Kommer in som min vanliga profil och alla grejer finns men det går inte att göra något. Kommer inte in i några mappar eller någonting. Lyckas dock få igång virusprogrammet som efter att ha tuggat i 35 minuter kommer till slutsatsen "no viruses found". Nahä?
Ringer Sonny i panik. Hjälp! Han kom hit och satt i två timmar och tog bort en massa skit ur den. Efter två timmar kom han fram till att nu överlever den om du är försiktig och så får vi ta en dag när vi installerar om allting. För det har inte jag gjort sen jag fick den för 4 år sedan. *suck*

Det är nog dags att investera i en ny dator snart tror jag. Frågan är om jag ska ha en stationär eller en laptop. Snacka om i-landsproblem.
Bloggtoppen.se