tisdag, maj 09, 2006

Ljuva sommardagar

Igår var en hektisk dag. Jobbade i många timmar extra. Sedan bar det av till tandläkaren för vad jag trodde var en undersökning, men som istället blev lagning av min sönderbitna framtand. Så nu är den hel och fin igen. 900 kr gick det kalaset på.

Cykla vidare ner till stan och domkyrkoparken där Karin och hennes syster Sanna väntade. Bosses underbara glass och filt i parken. Senare kom även Karins kompisar Jenny och Anna. Satt där och snackade och lyssnade på musik och njöt av god glass och solsken. Härligt, härligt. Det är så här livet ska vara. De andra droppade av en efter en, men Karin och jag satt kvar till sju när vi cyklade hem.

Kommer hem och slår på datorn samtidigt som jag äter en sen middag. Poppar upp ett litet meddelande från Mona på msn. Vill jag inte komma över och kika på hennes nya lägenhet och snacka lite skit? Visst vill jag det. Slänger i mig det sista av maten och hoppar på cykeln igen. Satt där resten av kvällen och pratade och busade med hennes söta katter.

Väl hemma igen fastnade jag vid datorn till två. Fyller på min musiksamling med hjälp av en vänlig och tålmodig själ =)

Idag har jag jobbat igen. Det är rätt slitigt, men det är egentligen inget fel på det. Elaka kunder och mjölksyra i musklerna är värt pengarna =)
Hemma har jag suttit ute och njutit av solen och läst. Cyklat en mil idag. Sista halvmilen med Deja som sällskap. Trevligt =)
Bloggtoppen.se