söndag, maj 14, 2006

Reunion

I fredags kom älskade lilla Frida (min reskompis) hit och hälsade på. Hennes tåg skulle komma in klockan två så jag skulle åka direkt efter jobbet och hämta henne. Vid tiotiden får jag ett mess där hon säger att hon åker med tåget som kommer fram elva eftersom det var fullt på det andra. Stressade på som ett djur och lyckades jobba klart till ett. Men Frida hade det så gott, liggandes i parken med en bok så hon klagade inte.

När vi släppt av grejer och jag sköljt av mig all jord som täckte i princip hela min kropp (lyckas på nåt vänster alltid få jord i bh'n, hur går det till????) for vi in till stan. Handlade på systemet, en vinare till maten och självklart thaiölen Singha =) Träffade Karin och tog ett par kulor på Bosses, Frida var klart imponerad! Satt i Domkyrkoparken och njöt av solen och pratade.

På kvällen lagade vi Kyckling med cashewnötter efter receptet i vår guidebok. Det var vår favoriträtt i Thailand och den smakade precis som den skulle! Underbart gott. Åt thaistyle, alltså med sked och gaffel. Lite gott vin i kristallglas, tänt ljus och bakgrundsmusik och kvällen var fulländad. Låter kanske lite väl romantiskt, men mysigt var det iaf =)

Tittade på bilder och pratade minnen. Skrattade så vi kiknade ända tills dåsigheten av vinet satte in och Frida började slumra ifrån i soffan. Då kröp vi i säng och snackade där istället. Dagen därpå var det bara till att pallra sig upp 7.20 för att köra henne till stationen.

Det var så kul att ses igen. Var rädd att det skulle kännas stelt, men det var som om vi aldrig varit ifrån varann. Ska absolut göra fler resor med främlingar. Titta så bra det kan bli. Ska åka ner och hälsa på henne i sommar innan hon beger sig utomlands för en halvårstripp runt större delen av globen.

Etiketter:

Bloggtoppen.se