torsdag, maj 25, 2006

På samma våglängd

Häromdagen skjutsade jag hem mamma från bilverkstaden. Helt plötsligt sa hon åt mig att svänga ner mot Skäggetorps centrum. Det visade sig att vi var TVUNGNA att äta en glass. Sagt och gjort. Glass blev det. Stod utanför kiosken och åt vår glass och pratade. Så säger mamma; "Titta så snygg!" och nickar mot fönstret där det hänger en uppsjö av löpsedlar. Jag förstår genast vad hon menar och utbrister "Vilken läcker Camaro!". Mamma tittar lite konfunderat på mig. "Jag menade klänningen på tidningen bredvid."

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är mer som din mamma tror jag. Bilar är onda.

29/5/06 15:35  
Blogger Lilith said...

Haha, onda? Iofs är jag inte så förtjust i min bil just nu eftersom den är i behov av ett dyrt verkstadsbesök. Men bilar som fungerar är väl trevliga?

5/6/06 13:09  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se