måndag, april 24, 2006

Efterdyningar

Har umgåtts med vänner i princip konstant sen jag kom hem och det är underbart att träffa er alla igen! Vissa stunder längtar man tillbaka. Som nu när jag sitter och är sjuk och det hällregnar utanför. Då kunde jag ju hellre legat sjuk på stranden i Thailand någonstans. Men det är ändå härligt att vara hemma med alla vänner just a phonecall away.

Något som dock satt in sedan jag kom hem är rastlösheten. Kan inte riktigt sitta stilla. Måste ha något för händer hela tiden. Tränar. Skriver jobbansökningar på löpande band bara för att ha något att göra. Korrläser mammas ansökningar. Läser böcker. Klinkar på min ostämda gitarr (och jag kan inte ta ut ett enda ackord). Sitter vid datorn. Städar. Promenerar. Skriver. Pratar i telefon. Och ändå kryper det i mig av rastlöshet för att jag inget gör. Måste ha ett jobb. Ska på anställningsintervju på onsdag så önska mig lycka till.

Något annat jag märkt av är att jag är alldeles musiktörstande. Lyssnade på samma md-skivor i två månader. Så jag har musik på dygnet runt här. Och jag slukar allt. Hittade en video på Pongos dator (vi delar normalt sett inte musiksmak) som jag fastnade totalt för. En riktig tvättäkta countrylåt. Chely Wright heter artisten och låten Jezebel. Den är så catchy! Look for yourselves: http://www.cmt.com/artists/az/wright_chely/videos.jhtml
Välj låten Jezebel. Skickade även iväg en skivbeställning idag (jag, som aldrig köper cd-skivor).
Så om en vecka kommer det förhoppningsvis ett litet paket med Queensryche - Operation Mindcrime (Tans tips, it better be good ;), Def Leppard - High 'n' Dry och Dream Evil - Evilized och lyser upp min vardag.
Bloggtoppen.se