fredag, april 28, 2006

Bihåleinflammation och jobb

Idag ringde mamma till vårdcentralen utan att berätta för mig. Så de ringde upp på min mobil och frågade vad det var för fel på mig. Berättade om mina symptom och fick en tid 20 minuter senare. Det var bara att klä på sig och rusa dit. Alla i väntrummet var nog lite småskraja för mig när jag låg där och ytandades och var likblek i ansiktet. Hos läkaren så fick jag göra diverse övningar som var både mer eller mindre smärtsamma. Hon såg väldigt konfunderad ut ända tills hon började klämma på mina kinder och jag till min egen förvåning upptäckte att det gjorde fruktansvärt ont. Bihåleinflammation lydde domen. Inte lunginflammation eller fågelinfluensan som var mammas diagnos igår. Blev behandlad som en pestbesmittad här hemma. Bihåleinflammationen hade satt sig på lungorna iaf, så bröstsmärtorna och andnöden beror på att musklerna i bröstet och ryggen är överansträngda. Träningsvärk helt enkelt. Så nu knaprar jag tabletter som smakar mögligt bröd, penicillin med andra ord. + en hög med andra tabletter.

Ingen utgång med Karin ikväll =( Blir till att sitta hemma istället eftersom jag får andnöd så fort jag reser på mig. Dessutom får jag inte sova liggande, utan ska sova sittande inatt. Jag som inte har sovit något de två senaste nätterna för att jag hostat så mycket, undrar om jag kommer sova bättre sittande.

De ringde iaf från Stockholm. Jag fick jobbet =) Börjar på tisdag. Den här skiten får se till att vara borta då för jag tänker ju gå till jobbet när jag nu äntligen fått ett. Så nu ska här tjänas pengar. 6 dagar i veckan ska jag jobba. Blir nog tungt, men det är ju ändå bara i 7 veckor så det går ändå.
Bloggtoppen.se