söndag, februari 12, 2006

Miniroadtrip


Igår for jag och Sofie till Sthlm. Lånade Pongos S80. Han har dubbdäck. Förra ägaren till min bil var så genialisk att han har pillat ut all dubb. Men nu har min bil iaf nytt batteri så nu ska den väl åtminstone starta =)

I Södertälje tog vi en sväng och köpte kattsand åt mamma. Körde även förbi där jag bodde. Klev ur och kikade lite. Ser ut som jag minns det. Har inte varit där på ungefär tio år.

Tog en tur till Heron City också. Spelade dansspel. Skoj! Vi var ju inte särskilt skickliga men satan så kul vi hade! =) Körde lite motorcykel också. Det var nog tur att jag inte tog det kortet när jag tänkte.

Ställde bilen vid globen och tog tunnelbanan in till gamla stan. Blev lurade av kvinnan i biljettluckan att engångbiljett var billigast. Gissa om det var det. Avklarade gamla stan, åt på Café London (ruskigt gott) och införskaffade varsitt snyggt och billigt linne. Tunnelbana från Sergelstorg till Gullmarsplan.

Sedan började det intressanta. Frågade i informationen hur vi skulle ta oss till Fryshuset. "Buss" lydde svaret. Ut till bussen. "Sista bussen dit har gått, ni får ta tvärbanan." Tvärbanan till Mårtensdal. Då kändes det som man kommit lite rätt för på samma tåg satt det tre glammare med upptupperat hår, leapardmönstrade tights och kjolar, cowboystövlar och mer smink än jag äger. Beslöt oss för att förfölja dem. Problemet var att de var lika lost som vi och dessutom vääääldigt påverkade.

Men jag fick för mig att följa mitt inbillade lokalsinne baserat på en tiosekundersflukt på en 6 år gammal karta innan jag åkte på morgonen. Fantastiskt nog så funkade det för snart såg vi en kö med flera hundra glammare i den rätt utstyrseln. =)
Bloggtoppen.se