onsdag, februari 08, 2006

Jakten på den försvunna solskyddsfaktorn

Eftersom det är vinter i Sverige så behöver man tydligen inte så stark solskyddsfaktor. Det enda som tycks säljas är spf 8 och 10. Ifall du är rädd att bränna dig när du är ute och promenerar i snöstormen kanske. För vore det avsett för använding utomlands borde de ju ha något starkare.
Var runt på flera olika ställen igår och letade med Sofie som sällskap. HM, Lucullus, Kicks osv. Var också in på apoteket och frågade. Där hade de spf 25. Kanon tyckte jag, ända tills damen berättade att det var en sådan sort som man blev alldeles vit av. Det finns tydligen två olika sorters skydd; fysikaliskt filter och kemiskt filter. Att gå omkring och bli alldeles vit varje gång jag smörjer in mig känner jag ju inte för. Det räcker med min vinterblekhet, den är skräckinjagande nog.
Slutar väl med att jag helt enkelt för köpa det på Arlanda. Tröttsamt.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger L said...

Har de inte det på Arlanda vore det ju konstigt..

8/2/06 12:33  
Anonymous Anonym said...

du kan ju säkert köpa det när du landar i thailand..de brukar ha sådana som luktar mycket godare än vanliga nivea

8/2/06 14:55  
Blogger Lilith said...

Jo, Arlanda har, det tar jag för givet. Illa vore det väl annars.

Problemet med de i thailand är att jag fått höra att de kan vara härskna då de under leveranser och dylikt blivit utsatta för stark värme. Och härsken spf är nog inte särskilt effektiv.

8/2/06 23:40  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se