torsdag, februari 02, 2006

Mina kissar



Det här är min flicka =) Hennes fullständiga namn är Eloice av Dakina Biral, men jag kallar henne för Lillan. Det var hennes norska uppfödare som döpte henne. Tycker inte hon ser ut som någon Eloice. De flesta stamtavlenamn på katter är smått underhållande tycker jag. Eller vad sägs om Key to Fame's Black Buffalo Boot, Eddore Sweet Seduction eller Bruchetta Di Bon Jovi? Namn på våra tidigare och nuvarande katter. Självklart gör man ju kortformer på dem; Bootan, Sweetie och Bruchetta.

Det här var min allra första katt. Hade honom i nio år och grät när jag hittade honom död. Han hade också ett långt fult namn, men jag kallade honom kort och gott för Fluffen.

1 Comments:

Blogger ~Charissa~ said...

Naaaw Fluffen =) honom kommer jag ihåg. han var så gosig =D

2/2/06 22:54  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se