torsdag, februari 02, 2006

Resesällskap

Frida ringde igår. Heltrevlig tjej. Vi snackade i nån halvtimme. Hon ringde i förmiddags igen för att berätta att hon bokat in sig på samma flyg som mig samt samma hotell första natten. Hon åker med ett tidigare flyg från Sthlm till Wien. Men flyget från Wien till Bkk ska vi ha sällskap på. Känns riktigt kul. Hon är engagerad och vill ha telefonkontakt fram tills resan och vi kanske ska hinna träffas innan dess.
Malin som jag snackat med tidigare är ju jättetrevlig, men hon var ju inte riktigt lika engagerad. Har snackat lite sporadiskt på MSN samt utbytt ett par sms, men annars har det varit rätt tyst. Dessutom berättade hon ju nu sist att hon skulle åka med någon bekant som hon hade hittat och tyckte att vi skulle resa alla tre. Jag har ju iofs inget emot att resa flera stycken, men när två redan känner varann från tidigare så blir det gärna rätt mycket "Kommer du ihåg när...", "Vad gör den och den nuförtiden" osv. Det är ju lite tråkigt när det blir så. Men nu känns det kanon iaf =)

Idag beställde jag linser från Lensway via telefon eftersom deras hemsida inte ville funka som jag ville. Har aldrig varit med om en trevligare kundtjänst-människa. Hon var så trevlig och så hjälpsam och inte det minsta pushy eller stressande. Kul när man får såna människor på tråden. Det blev månadsliner, endagslinser och linsvätska för den nätta summan av 1042 kr. Hade jag gått till optikern hade det gått på ungefär 1600.

Etiketter:

Bloggtoppen.se