torsdag, februari 09, 2006

Uppe med tuppen

Eller nästan iaf. Har fuskat med träningen tis-ons. I tisdags följde jag med Sofie hem och färgade hennes hår illrött. I onsdags blev det en massa strul med min bil samt sprutorna så jag hann aldrig iväg. Vanligtvis tränar jag inte på torsdagar eftersom de har så kassa öppettider då. Men så fick jag ett ögonblicks ångest över att jag snart ska strippa ner till bikini och satte väckarklockan på 7. Upp, slänga i sig lite yoghurt, slänga sig i bilen och ta sig till gymmet. Tränade tills de stängde vid 9, det var nästan folktomt i gymmet vilket jag aldrig varit med om förut. Dessvärre hann jag inte göra allt jag skulle. Borde gått upp 6.30, men jag är inte riktigt så hurtig.

På vägen hem messade jag Deja och frågade om hon varit hos optikern och provat ut linser än. Det hade hon inte, men hon ville gärna ha sällskap och hon skulle åka med bussen 30 minuter senare. Racade hem, duschade snabbare än jag trodde var mänskligt möjligt, slängde på mig kläderna och hämtade henne i bilen istället. Hos optikern trycktes Deja ner på en stol och optikern tvingade upp hennes öga och fick efter måååånga om och men in linserna. Ut och knata på stan. Deja gjorde små söta utrop över allt hon kunde se. Tillbaka hos optikern skulle hon lära sig att ta ur och sätta i linserna. Det var nu kampen började. Bekämpa instinkten att blinka. Inte så lätt alla gånger. Tog en halvtimme att ta ut och sätta i dem, men till slut gick det.

Efteråt satt vi på Santinis och fikade en sväng innan jag knatade bort till China och träffade Karin. Vi käkade buffé där. Den var inte så god som jag kom ihåg den, men sällskapet var trevligt så det gör inte så mycket. Snackade en massa, knatade runt lite och kikade i affärer. Skjutsade henne till Martin och skulle släppa av henne men det slutade med att vi satt i bilen och snackade ända tills alla rutor hade immat igen totalt. Trevligt, trevligt!

Eftersom jag varit så slarvig med träningen var jag bort till Pongo och svettades på träningscykeln i en halvtimme. Fick hjälpa till att välja kanaler till hans comhem abonnemang. Valde ut Travel channel + en spansk kanal. =)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

För mig tog det två timmar varje gång i början jag skulle sätta i mina linser. Fast då var jag iofs bara elva år, men ändå, en halvtimme var rätt bra gjort ändå. :) Numera tar det ca 30 sek att sätta i dem. ;P

10/2/06 23:24  
Blogger Lilith said...

Haha, jo det tar ju en stund där i början. Jag var fjorton när jag skaffade för första gången och det tog ju en stund extra på morgonen. Men skaffa linser när man är elva? Får man det?? Det låter väldigt ungt.

12/2/06 14:44  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se