fredag, januari 27, 2006

No hello?

Lyckades äntligen installera Msn på den här sega gamla datorn. Loggar in förväntansfullt in. And nothing. Not even a hello. Alla står som inte vid datorn. Snacka om timing. Aja, ska gå och roa mig med nåt annat.

Har förresten beställt en resguide nu från AdLibris. En guide från Vagabond. Har fått dem rekommenderade upprepade gånger så det fick bli en sådan.

Har dessutom fixat en fullmakt åt mamma så hon har rättighet att sköta bankärenden under tiden jag är borta om det skulle behövas. Avslutade dessutom min bankbok efter många om och men. Kvinnan på banken ville inte låta mig göra det eftersom det stod ett myndighetsdatum i den. 2006-04-06. Hennes första reaktion var "Du får inte göra det här för du är inte myndig förrän i april i år. Du måste be din överförmyndare ordna det här isåfall". Jomenvisst du. Lämnade fram körkortet vilket gjorde henne ännu mer förvirrad. Visserligen fyller jag år sjätte april, men inte sjutton blir jag myndig då. Fast jag tror det var mormor som satte den spärren. Hon tyckte alltid det var vansinne att man sänkte myndighetsåldern till 18. Hon tyckte 21 var ett fint årtal för det. Jag har iaf fått pengarna nu så jag är nöjd iaf.
Bloggtoppen.se