onsdag, januari 25, 2006

En dator från förra århundradet

Återvänder från badrummet till mitt rum och hör på vägen att min granne borrar. Klockan var 22.30 och jag tänkte att det kunde de ju faktiskt börjat med tidigare. Kommer in i mitt rum och hör det väldigt tydligt. Låter värst framme vid fönstret.
Går fram för att titta ut men inser att ljudet kommer nerifrån. Tittar ner och ögonen fastnar på min dator. Lägger handen på den och känner vibrationerna komma i takt med ljudet från vad jag trodde var en borr men som visade sig vara min kära dator.
Startar om datorn i tron att det ska hjälpa. Ingen skillnad. Efter en stund börjar det lukta misstänkt bränt om den. Har inget större val än att stänga av. Samma sak följande dag.

Jag tror min dator sjunger på sista refrängen.

Det lär nog inte bli mycket bloggande framöver. Har inte råd att fixa datorn nu, eftersom jag inte är duktig på sånt själv blir det ju till att lämna in och det är dyyyrt. Så jag har nu bränt ut alla mina bilder från den ifall den skulle krascha totalt. Funderar lite på hur ledsen jag skulle bli om den gjorde det eftersom all min musik då försvinner (vilket har tagit lång tid att samla på sig med den här uppkopplingen).
Blir till att dela dator med mamma framöver. Jag som tyckte den här var för slö. Den är köpt -02 har jag för mig. Mammas är från ett annat århundrade. Faktiskt. Inköpt 1998. 4.95 GB hårddisk. Lär bli skoj. Det kommer nog utspela sig diverse dramer här då mamma är beroende av sin kära mailinglista och jag har ett smärre msn-addiction. Vem har inte det nuförtiden?? "Vi ses på Msn" är standardfrasen när man skiljs från vännerna efter en fika.

Nu ska jag fördriva min kväll utan dator. Får läsa lite. Tycker egentligen om att läsa. Men inte när jag inte kan välja. Iofs kan jag välja mellan bok och TV men det går inget skoj på tv. Av någon dum anledning har Grey's anatomy slutat. Dessutom har jag missat en massa Cityakuten avsnitt. Annars är det bara en massa realityshows som får en att vilja ha sönder något. Dessutom har jag inte Canal+ så jag kan inte se Rome som jag är så himla nyfiken på som börjar ikväll. Mycket gnäll ikväll. Ska muntra upp mig till nästa inlägg.

Det här är utsikten från fyren i Scarborough, UK. Bilden gör inte utsikten rättvisa, men jag skyller på min gamla kassa kamera. Den var iaf breathtaking på plats.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Rome började faktiskt förra veckan, hör du inte vad jag säger? ;) Tan

26/1/06 22:08  
Blogger Lilith said...

Haha, nej jag lyssnar tydligen lite dåligt :P

27/1/06 10:32  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se