söndag, februari 12, 2006

Glamfest '06

När vi väl hittat rätt så var det bara att stå ute i minusgraderna och köa. Men det var som en exklusiv modevisning så vi trivdes ändå. Efter att ha blivit muddrade fick vi komma in. Då bar det av till toaletten där man drog av sig den preppiga vit, rosa, svart-randiga tröjan och under passande nog hade ett svart "rockigt" linne. På med lite extra kajal och mascara, vända upp och ner på huvudet så lockarna stod åt alla håll and then we were good to go.



Först ut var ett band som hette Vains of Jenna. Tråkig musik, dålig sångare och allmänt segt framträdande på en timme. Det roligaste med hela framträdandet var att se att gitarristen hade eltejpat sin gitarr.

Följt av Loud 'n' Nasty som jag blev glatt överraskad av. Riktigt bra faktiskt. Härliga upbeatlåtar som det var omöjligt att inte stampa med i. Sångaren var riktigt bra och äntligen började det bli lite liv i publiken. När sångaren klev ut på scenen var vi helt övertygade om att det var en kvinna. Anledningen ser ni här:


Vita, tighta, latexbyxor, magtröja med snörd urringning, långt välvårdat hår, smink och större silverringar i öronen än jag någonsin ägt. Efter spelningen kom han ut i jeans och t-shirt och såg helt normal ut. Riktigt kul faktiskt.

Nästa nummer bestod av Zan Clan. De övertygade inte riktigt mig. De hade någon låt som funkade, men mycket lät likadant. Dessutom mellansnackade sångaren i tid och evinnerlighet. Dessutom var han nog den mest oattraktiva sångaren jag sett på länge (Udo Dirkschneider undantaget). Sofie och jag satt vid baren och lyssnade för vi kände inget behov av att titta. Så hör jag plötsligt hur sångaren i ett av sina evighetslånga mellansnack välkomnar sina vänner Eric Young, Peter London och Martin Sweet. Namnen fångade min uppmärksamhet och jag lyfte blicken för att se Crashdiet kliva ut på scenen.

Det visade sig att de hade en spelning för att hedra minnet av deras bortgångna bandmedlem Dave Lepard. Så de rev av Riot in everyone och Breakin the chainz. Publiken var helt vild och det var lite hålligång där ett tag. Till och med Sofie stod och sjöng med för sina lungors fulla kraft. Väldigt trevlig överraskning måste jag säga =) Hade stor lust att ringa Tan och hålla upp luren och låt honom höra för att jäklas lite. Men eftersom jag inte har hans nummer så blev det inget jäkelskap.



Sist men inte minst spelade britterna i Tigertailz. De var riktigt tralliga. Sofie blev så förtjust att hon köpte en Tigertailzt-shirt. Jag vet inte vad det var som charmade henne. När han fångade sina egna snorloskor med munnen? Eller när han stoppade ner micken i byxorna för att därefter stoppa den i munnen? Eller kanske när han tog vatten i munnen för att sedan spruta ut det över publiken genom näsan? Hur kan man ungdå att bli förtjust? Nejdå, sarkasmerna åsido så var de riktigt bra även om delar av deras show var mindre aptitlig. =)

Hela tillställningen avslutades med att alla band gemensamt sjöng "Rock 'n roll all nite". Riktigt rolig avslutning då det var en låt som alla kände till och vrålade med i och publiken och bandmedlemmarna var lika exalterade allihop. En kanonkväll helt enkelt!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Din lilla jäkel!
Har du skaffat några leopardtajts än? /Tan

13/2/06 15:03  
Blogger Lilith said...

Hahaha, nej inga leopardtajts än, håret är intakt och jag äger inga cowboyboots :P

13/2/06 22:51  
Anonymous Anonym said...

Attans, jag tycker du ska bli en riktigt sleaze-chick. Såna som ligger i drösvis i dikena på sweden rock. Tant

14/2/06 10:39  
Blogger Lilith said...

Vad ska det vara bra för??:P

14/2/06 11:27  
Anonymous Anonym said...

Dom är söta.

16/2/06 21:53  
Blogger Lilith said...

Är inte så säker på att det skulle funka på mig, skulle nog mest känna mig fånig i leopardtajts med illrosa kjol, tre nitbälten (var faktiskt tjejer på glamfest som av nån anledning hade tre bälten????), boots med bootstraps och tre kilo makeup. Fast jag måste ju erkänna att jag lekt med tanken :P

18/2/06 16:16  
Anonymous Anonym said...

gött med bild på bandet, synd att du inte gillde oss.. Kan inte tilltala alla.. Men tack för att du tittade.

Lizzy - VAINS OF JENNA

24/2/06 12:24  
Anonymous Anonym said...

vains of jenna äger så jävla hårt!!!:P sångaren äger också!!!

24/12/07 22:33  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se