lördag, december 10, 2005

Kvart i tre ragg

Igår vid halv åtta ringde telefonen. Det var Kristoffer som ringde för att berätta att festen de bjudit mig till på lördagen egentligen skulle äga rum på fredagen. Så det var ju bara att slänga sig i duschen och springa ut och skrapa rutor. Eftersom jag fick reda på det så sent så hann jag ju inte till systemet eller så, tänkte ju gå dit på lördagen. Så jag tänkte ta det lite lugnt och ta bussen hem när de andra gick till krogen. Så blev det inte riktigt i slutändan. Blev bjuden på vin från alla håll och kanter och sedan blev det utgång iaf. Hamnde på Platens för de tog inget inträde :P Snåla hela högen ;)

Där shakade vi loss till allt från Dio till lite reggae och Whitney Houston. Väldigt osmaklig blandning, men man får vad man betalar för antar jag ;) Det var Sofie, Kristoffer, Micke (Sofies ex samt Kristoffers polare), Jimmy och Fredrik. Var riktigt kul men det blev lite triangeldrama känsla när Sofie klängde på Micke i fyllan och skulle tala ut. Tyckte lite synd om Kristoffer där ett tag. Men å andra sidan så blir det väl lätt så när man är påverkad. Det slutade ju lyckligt, inga krossade hjärtan och så ;) Hade diverse killar som försökte ragga på mig men ingen som såg riktigt civiliserad ut. En liten, tanig kille uppklädd till tänderna i pressad skjorta och ett halsband med ett stort kors på. En hårdrockare med rakat huvud och jordens bockskägg som lyckades dreggla mig i ansiktet när han försökte med diverse lama raggningsrepliker. Har ingenting emot varken kristna eller hårdrockare (obviously). Men har inte lust att vara deras kvart i tre ragg bara för att vara politiskt korrekt. Kristoffer och Jimmy var så taskiga, de stod bara och skrattade när jag blev upptryckt mot väggen av bockskägget. De var väldrigt roade av att jag inte blev av med honom :P Kul att man kan roa nån ;) Värst var nog han som kom och drog tag i mig i kön till garderoben, slet tag i min haka för att vända mitt ansikte mot sig och allt man kan se är en massa metall. Jag tycker piercingar är skitläckert, men något begränsat kanske. Vill kunna se människan inunder.

Har börjat inse att jag har varit ute väldigt lite utan pojkvän tidigare. Kan bero på att jag haft (mer eller mindre) stadiga förhållanden de senaste fem åren. Har inte riktigt sett desperationen hos folk ute tidigare. Tar vad som helst bara för att ha nån liksom. Eller så kanske det bara är jag som är petig, jag kanske borde gå igång på att nån lyckas spotta snussaft i ansiktet på mig medan han raggar på mig? Either way så avstod jag igår. Får bli en annan gång ;)

Är iaf på bra humör numera, känns nästan stabilt även om jag har vissa svackor. Har till och med börjat trivas med att vara själv. Känns riktigt skönt. Kan ju iofs inte förneka att det vore mysigt att ha nån att värma sig på i höstmörkret ibland, men det är smällar man får ta. Täcket duger bra så länge =)

Hehe, läste just igenom inlägget, fy fasen vad ytlig jag låter. Nästan pinsamt. Men är man ytlig bara för att man inte hånglar med alla som raggar på en? Om det är fallet tänker jag fortsätta vara ytlig, punkt slut ;)
Bloggtoppen.se