söndag, december 04, 2005

Föga upphetsande dag

Idag är en sån där dag när man egentligen inte gjort nånting. Förekomsten av dessa dagar har ökat avsevärt sen jag blev arbetslös. Något att tänka över. Kanske borde anstränga mig mer i mitt jobbsökande. Men orka lägga ner massor tid och energi på att söka skitjobb som man egentligen inte vill ha. Min dröm är ju inte att städa upp spyorna på toaletterna på nåt motell nu så här i julbords tider. Särskilt inte med min välkända fobi för spyor.

Har dock lyckats få igång tv:n igen som har varit completely fucked up senaste dagarna. Tror jag har för många såna där grenuttag, det gnistrade rätt bra och jag fick en rejäl stöt när jag var där och fipplade.

Dessutom lyckades jag efter många om och men få båda mina älskade högtalare att funka. Den vänstra har varit mystiskt tyst i en vecka men nu dånar musiken ur den igen =)

Sedan har jag varit borta hos Pongo och fikat (Pongo = min pappa). Alltid lika obehagligt, men den här gången tog nog priset. Mamma och Larsove var också där. Tv:n var på och svt började visa nåt program om föräldrar. Programledarna inledde med nåt i stil med "Det finns föräldrar som engagerar sig och är där hela vägen. Sen finns det de föräldrar som är närvarande men inte riktigt engagerade..." Här avbröt Pongo genom att klappa mig på armen och säga "Sen finns det de föräldrar som aldrig är där" och la av ett rungande skratt. Jag satt mållös bredvid när han åter vände blicken mot tv:n där barn och ungdomar uttryckte sina största rädslor om sina föräldrar. Kommentarer som "Jag är rädd att mina föräldrar ska glömma min födelsedag" och "Jag skulle inte klara det om mina föräldrar inte var där när jag verkligen behövde dem". Pongo vände sig leende mot mig och blinkade konspiratoriskt som om vi hade en hemlighet eller nåt. Ytterst obehagligt. Minns födelsedagar när man inte ens fått ett sms eller ännu hellre, en present som han hade köpt i taxfree shopen på tysklandsfärjan, en nyckelring eller så.
Den karlen är för mig helt obegriplig. Han tycks helt immun mot andras känslor. Men nu ska jag inte älta mer, nog för idag.
Bloggtoppen.se